Annons

mitt minneskort gick sönder!

Produkter
(logga in för att koppla)

ZaZa

Medlem
Hejsan
Jag är ganska ny på foto.
Jag har haft mitt fc-kort i ca ett halvår, jag tog lite foto idag. När jag sen ska kolla mina bilder på datorn tar jag ut kortet och sätter in i datorn men inget händer...bara hänger sig. så jag tar ut kortet och sätter in det i kameran igen, då står det fel på FC kort, byt ut FC kort. Så det går verken att läsa i kameran eller datorn.

Hjälp!!!!Vad ska jag göra, vill ju ha mina bilder

Tack på förhand /sara
 

Gomer

Aktiv medlem
Googla på "image rescue"
Ta hem ett program som passar ditt kort och testa.
Programmen är gratis.
Lycka till
G
 

WebDog

Aktiv medlem
Jag rekommenderar PhotoRescue
http://www.datarescue.com/photorescue/v3/index.htm
Programmet kan provas gratis och du ser om och vilka bilder som går att rädda! Programmet kostar ca 200 kr.

Det har räddat mig några gånger, och kan även hitta bilder på formaterade och därefter använda kort. RAW går också bra att rädda.

Väl värda pengar!

/Lasse
 

-Per-

Aktiv medlem
Det kan ibland hittas ändå av rescue programmen. Testa gärna flera olika program om du inte skulle lyckas på en gång.
 

AFJ

Aktiv medlem
Prova också att trycka in kortet lite extra ordentligt i kameran (utan övervådl förstås). På min gamla IXUS verkar det vara lite "glappt" någonstans och lustigt nog så när det händer i kameran så händer samma sak i läsaren!?? Kanske är det något glapp i kortets "honkontakt"??

I vart fall brukar det lösa sig om jag trycker dit det ordentnligt in i kameran.

Mvh
Anders
 

saranorrehed

Aktiv medlem
Jag fick problem med mitt minneskort för ett tag sen, ungefär samma grej, varken dator eller kamera kunde läsa kortet. Det vaknade till liv ibland om man höll på att stoppa in och ut det ett par gånger men situationen är ju ohållbar.

Skickade in det till stället jag köpt det, fick ett nytt kort plus att de kunde rädda nästan alla bilder från det trasiga kortet.

Testa det tycker jag, kolla med dem du har köpt det av, de kanske är hjälpsamma!

Mvh Sara
 
ANNONS