Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Markholm

Aktiv medlem

jmfotograf

Medlem
Ska bli kul och se när det kommer bilder från fågelbadet
Tycker jag med. Tyvärr har jag inte kunnat spendera så mycket tid vid det än samt att vädret inte direkt varit till fördel för vattenbad. Men jag har sett fåglar i badet så hoppas vädret kunde stabilisera sig lite.....dvs vilket århudrade som helst ;-)
 

jmfotograf

Medlem
Var köpte du spegelglaset och vad kostade det?

Mvh Gustav

Såg att du gjort ett vattenburet gömsle. Den dagen jag gör något liknande tänkte jag nog se till att det finns ett spegelglas i fronten där med. Riktigt sugen på ett vattengömsle men har inte någon vettig ide gällande transport av det och det praktiska.

Hör gärna av dig om du skaffar och testar.

mvh
Janne
 

Markholm

Aktiv medlem
Tack för svaret, har precis kollat igenom hemsidan och jag blev glatt överraskad! Riktigt inspererande projekt!

Mvh Gustav
 

Fotografen_

Aktiv medlem
Ingen bild på något gömsle, men snart kanske ;)

Behöver lite råd inför ett köp av gömsle. Jag är ute efter ett lätt portabelt gömsle som ska rymma en person, men det ska samtidigt inte vara alldeles för litet. Jag har hittat Ameristep Gunner Blind och det känns som om det skulle passa perfekt för mina behov. Det enda problemet är att det inte går att fota på en låg nivå om man t.ex vill fota vadare/sjöfåglar. Tror ni att det skulle vara möjligt att klippa upp ett litet hål och sedan förstärka kanterna på något sätt utan att förstöra gömslet?

http://www.atphototech.se/ameristep-gunner-blind-p-681-c-201.aspx

Tacksam för svar!
 

jmfotograf

Medlem
Ingen bild på något gömsle, men snart kanske ;)

Behöver lite råd inför ett köp av gömsle. Jag är ute efter ett lätt portabelt gömsle som ska rymma en person, men det ska samtidigt inte vara alldeles för litet. Jag har hittat Ameristep Gunner Blind och det känns som om det skulle passa perfekt för mina behov. Det enda problemet är att det inte går att fota på en låg nivå om man t.ex vill fota vadare/sjöfåglar. Tror ni att det skulle vara möjligt att klippa upp ett litet hål och sedan förstärka kanterna på något sätt utan att förstöra gömslet?

http://www.atphototech.se/ameristep-gunner-blind-p-681-c-201.aspx

Tacksam för svar!
C31.1 Long & Low Dome verkar vara en riktigt lyx tält gömsle med möjlighet till låg fotograferingsvinkel.
http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/retail/acatalog/Hides_Hides_Accessories.html

Exempel på egengjort (om man tycker det är roligt att göra själv) gömsle med låg fotograferingsvinkel:
Rusta pop-up tält ca 140kr + cammotyg ca 400kr = 500 - 600 kr
http://www.therunningphotographer.com/fototips/tältgömsle-9043697

Bara några förslag.

m v h,
Janne
 

Racketeer

Aktiv medlem
flytgömsle

här kommer några bilder på mitt flytgömsle.
en gummibåt på 4 meter (loppisfynd 200:) camonät 100:- 16 mm elrör i plast som jag gjort bågarna av, Mysigt bekvämt.
gluggen hamnar ca 30 cm över vattenytan, jag har bara provat den 2 ggr för den är precis färdig.
men jag tror den kommer att funka mycket bra till våren, i mindre vattendrag, då jag märkte att den är ganska känslig för vind :)
 

Bilagor

cango

Avslutat medlemskap
här kommer några bilder på mitt flytgömsle.
en gummibåt på 4 meter (loppisfynd 200:) camonät 100:- 16 mm elrör i plast som jag gjort bågarna av, Mysigt bekvämt.
gluggen hamnar ca 30 cm över vattenytan, jag har bara provat den 2 ggr för den är precis färdig.
men jag tror den kommer att funka mycket bra till våren, i mindre vattendrag, då jag märkte att den är ganska känslig för vind :)
ser helt suveränt ut! Hur tar du dig fram? paddel eller?

Hur nära har du kommit? Hur bra funkar camo't, så att säga.
 

Racketeer

Aktiv medlem
ser helt suveränt ut! Hur tar du dig fram? paddel eller?

Hur nära har du kommit? Hur bra funkar camo't, så att säga.
Hej jag ror för tillfället, men undersöker möjligheten med elsnurra,
Och som sagt så har jag bara provat 2 ggr, och var ca 4 meter från en bäver,
Men de brukar inte vara så skygga bara man är tyst och stilla,
Fotade några bofinkar och gled för nära närgränsen för mitt 500a 4,5 meter,
Det är ju oftast rörelse eller siluetten av människa /vittring som stör djur, så detta kommer att funka fint, det är jag övertygad om ;)

//Daniel
 

MB1969

Aktiv medlem
Jag har inget riktigt gömsle men med lite fantasi och tur funkar kanske tältet lika bra. Det är ett Hilleberg Allak med tarpen XP-10 på topp. Poängen med detta tältet är att innertältet går att kroka av helt eller delvis. Camouflagenätet fäste jag med klädnypor av den större "stormsäkra" modellen samt en pinne i mitten för att hålla det uppe. Man sover väldigt gott i det dessutom :)
 

Bilagor

ANNONS