Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inspiration till en kunds "vi är"-kollage

Produkter
(logga in för att koppla)

Zyan

Aktiv medlem
Jag var och fotade personalbilder till ett företags hemsida förra månaden.
De var så nöjda med dem, att de ville även ha dem i deras reception och bad mig fixa en inramad poster till dem.

De ville att det skulle stå "vi är" och sen företagsnamnet med logga, bilder på cheferna med namn, sen alla avdelningar under med avdelningsnamn. Samt en bild på hela skaran. Bilderna är redan tagna och klara så jag ska bara göra ett kollage av dem.

Jag har aldrig gjort en sådan bild tidigare som är så teknisk enkel. Men är lite torr på designen. Vet inte riktigt hur man får det enkelt, stilrent och snyggt med ett proffsigt resultat. Självklart kan jag bara göra svarta bildramar, vit bakgrund och en ren textprofil, vilket känns tråkigt. Samtidigt att vara kreativ för mycket försvinner fokus på bildens symbolik.

Kan någon bjuda på inspiration för enkel, stilrent och proffsig layout?
 

Zyan

Aktiv medlem
Jag var och fotade personalbilder till ett företags hemsida förra månaden.
De var så nöjda med dem, att de ville även ha dem i deras reception och bad mig fixa en inramad poster till dem.

De ville att det skulle stå "vi är" och sen företagsnamnet med logga, bilder på cheferna med namn, sen alla avdelningar under med avdelningsnamn. Samt en bild på hela skaran. Bilderna är redan tagna och klara så jag ska bara göra ett kollage av dem.

Jag har aldrig gjort en sådan bild tidigare som är så teknisk enkel. Men är lite torr på designen. Vet inte riktigt hur man får det enkelt, stilrent och snyggt med ett proffsigt resultat. Självklart kan jag bara göra svarta bildramar, vit bakgrund och en ren textprofil, vilket känns tråkigt. Samtidigt att vara kreativ för mycket försvinner fokus på bildens symbolik.

Kan någon bjuda på inspiration för enkel, stilrent och proffsig layout?
Nu har jag fått denna fråga igen. Men behöver lite inspiration för att få tips och ideer.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Varför inte låta en erfaren grafisk formgivare göra layouten. Pia på LollyP är riktigt duktig (dessutom är hon min syrra) ;)

Hör av dig till henne så kan du ju få ett kostnadsförslag på vad hon tar för att göra ett förslag iaf. Då du har alla bilder, texter och format bör det inte bli någon större summa ;)
 
ANNONS