Annons

Tråkigt med Nikons blockerande

Produkter
(logga in för att koppla)

ducedo

Aktiv medlem
Det håller jag helt med om. Det som inte ligger i Googles affärsintressen (de får ju inte oftast pengar för den typen av banners de vill stoppa) bryr de sig inte så mycket om, medans de porrannonser som betalar Google bra trycker de igenom oavsett inställningar (de vill inte missa de intäkterna).
Bör nämnas i sammanhanget att Google tvärtom har hårda regler och tillåter definitivt inte porr. Lättklädda bilder kan rent av få dig avstängd vilket bl.a. träningsforum fått känna av. De tillåter inte heller spel & dobbel, mediciner, snabblån, alkohol eller en drös andra ämnen.

De skulle kunna tjäna enorma summor på dessa ämnen men väljer att låta bli.
 

PMD

Aktiv medlem
Google har nog bedömt att de skulle få för mycket badwill om de tillät annonser som "puritaner" ogillar (rätt många amerikaner blir ju paniskt förskräckta av bar hud) och gör en avvägning mellan hur mycket de skulle tjäna på annonserna och hur många som skulle sluta besöka websidor med sådana annonser på.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Bör nämnas i sammanhanget att Google tvärtom har hårda regler och tillåter definitivt inte porr.
Nu har jag av olika skäl inte sett så mycket Google-annonser senaste två-tre åren, men skall jag döma hur det såg ut bland deras annonser före dess så måtte det vara ett rätt nytillkommet regelverk :)

Sedan kan jag hålla med Per D om att Google, likt många amerikanska företag med annonser, verkar ha rätt godtyckliga regler kring nakenhet och relaterade ämnen. Ömsom puritanskt, ömsom släpper de igenom grovt sexistiska annonser.
 

martinot

Aktiv medlem
Sedan kan jag hålla med Per D om att Google, likt många amerikanska företag med annonser, verkar ha rätt godtyckliga regler kring nakenhet och relaterade ämnen. Ömsom puritanskt, ömsom släpper de igenom grovt sexistiska annonser.
Håller med om att det kanske inte är regelverken som är problemet (har inte brytt mig att läsa de då jag själv inte köper annonsplats), men däremot så är det just det ojämna praktiska resultatet med Googles annonser som kan vara problematiskt.

Inte för att jag är puritan. Jag har inget principiellt emot porr (om de som deltar är med på det och med på att det publiceras), dejtingsajter, etc. men kan vara problematiskt om det tex. slinker igenom på Fotosidans (eller andra liknande sajters) annonser, och man sitter i tennishallen, på jobbet, golfklubben, etc. och läser.
 

Mike H

Aktiv medlem
Jag har prenumererat på Fotosidan i många år, detta har förlängts med att förlänga mitt Bronsmedlemsskap och tidningens prenumeration samtidigt. ibland har det då kommit dubbla nummer när jag förlängt. Detta har jag ringt och påpekat vid ett flertal tillfällen. Nu vid min senaste förlängning så väntade jag 14 dagar efter att mitt senaste nummer kommit. Ändå kom det en gammal tidning. Så nu när jag skulle få mitt sista nummer (Nr, 2 2018) så kom det inte. Då ringde jag och påpekade detta för Fotosidans prenumerationstjänst på telnr: 0770-457 182.
Enligt henne hade jag fått alla mina nummer och prenumerationen var avslutad. När jag förklarat att jag fått dubbla nummer vid förlängningen, så var det mitt eget fel att jag inte hade skrivit vilket nummer prenumerationen skulle börja med och att jag då skulle ringt då och påpekat det. Nu var det försent för prenumerationen var avslutad. Jag undrade hur deras system fungerade, för jag förlängde det med mitt prenumerationsnummer. Och hur skulle jag veta att jag inte skulle få det nummer som jag betalt för. Fick samma svar om att min prenumeration var avslutad. Sedan kom dråpslaget:
-Jag avslutar nu detta samtalet, hej då! Trots mina protester slängde hon på luren i örat på mig.
Så illa har jag aldrig blivit behandlad förut. Någonstans. Är detta ok enligt er?

Mitt, numer kallade Plus medlemskap på denna sida, gäller till 23 maj. Märkligt men har väl med det omdöpta systemet att göra.
Var detta en hämnd för att jag ansåg att Fotosidan var/är köpta av nikon?
Oavsett vilket så kommer jag TROLIGEN aldrig köpa denna tidning igen och inte besöka denna sida. Så tala om för mig hur jag gör för att radera mitt konto här.

Tack till hjälpsamma medlemmar på denna sida. Vi kanske träffas på något annat forum.
Mike
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej det är absolut inte ok hanterat av kundtjänsten. Och nej det finns ingen koppling.

Jag kollar vad som gått fel.
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Ledsen att jag väcker den här gamla tråden, men nu är det inte längre "tråkigt" med blockerandet. Nu när Nikons marknadsfolk slagit knut på sig i usel copy och/eller översättning är det faktiskt riktigt roande att se annonsen.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej!

Nikon vet att Fotosidans medlemmar är en perfekt målgrupp och därför annonserar de här. Annonspengar är en viktig del för att verksamheten skall gå runt. En annan viktig del är Plus-medlemskap (14 kr / mån) som ger tillgång till smarta funktioner och också möjlighet att stänga av stora annonser. https://www.fotosidan.se/membershop/plus-extra.htm.

Hälsningar
David
 

ztenlund

Aktiv medlem
Hej!

Nikon vet att Fotosidans medlemmar är en perfekt målgrupp och därför annonserar de här. Annonspengar är en viktig del för att verksamheten skall gå runt. En annan viktig del är Plus-medlemskap (14 kr / mån) som ger tillgång till smarta funktioner och också möjlighet att stänga av stora annonser. https://www.fotosidan.se/membershop/plus-extra.htm.

Hälsningar
David
Ja, det är ju alltid något att man kan vara plusmedlem på Fotosidan i 2806 månader, eller nästan 234 år, innan man kommer upp i samma kostnad som för Nikon D850. ;)

Tillägg: Helt korrekt räknat på årspriset blir det 2773 månader eller 231 år.
 

lonian

Aktiv medlem
Ja, det är ju alltid något att man kan vara plusmedlem på Fotosidan i 2806 månader, eller nästan 234 år, innan man kommer upp i samma kostnad som för Nikon D850. ;)

Tillägg: Helt korrekt räknat på årspriset blir det 2773 månader eller 231 år.
Tror du inte Nikon D850 är billigare om 231 år? ;)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tror du inte Nikon D850 är billigare om 231 år? ;)
Nikons annons går nog inte ut på att jag ska vänta 231 år, utan att jag ska köpa kameran nu, varför jag om 231 år enligt din tes torde ha förlorat pengarna på värdeminskning. ;)

En mer relevant kritik mot kalkylen är nog att prisutvecklingen på framtida plusmedlemskap är okänd, samt att det förefaller osannolikt att någon nu levande person har nytta av 231 års sådana medlemskap.
 

sears

Aktiv medlem
Härligt att bemötas av en grymt fin bild igen och inte allt för dålig utrustning!

MvH
Johnny
 
ANNONS