Annons

Adobe Bridge öppnar bilder i Illustrator

Produkter
(logga in för att koppla)

Jewster

Aktiv medlem
Vet inte varför men när jag råkar dubbelklicka på en jpg-bild i adobe bridge öppnas den i illustrator. Om jag högerklickar på en bild ser jag att man kan välja öppna med... Där står Illustrator som default, sen ImageReady och en del andra program jag har i datorn.
Jag skulle vilja att default vore att öppnas i Photoshop, men det står inte med i listan.
Nån som vet om man kan och isåfall hur man ändrar till detta.
Borde vara enkelt men jag har inte funnit ut det själv.
/Jer.
 

KMZ2

Aktiv medlem
Gå in i edit -> preferences File Typa Associations och sedan letar du upp JPG. Klicka på triangeln längst ut i högerkanten så kommer det fram en lista med program. Hittar du inte Photoshop där så välj alternativet browse och leta upp Photoshop.Sedan OK. Sedan bör ditt problem vara ur världen.
 

Ralph L

Aktiv medlem
Enklast måste nog vara att högerklicka på en JPEG-bild som du har gjort tidigare. Välj öppna med och sen "Välj program..." längst ner. Leta rätt på Photoshop med hjälp av Bläddraknappen och bocka för "använd alltid detta program för..."

Sen ska det vara klart!
 

Jewster

Aktiv medlem
Tack Gunnar och Ralph. Jag gjorde som du sa Gunnar. Det löste sig. Problemet Ralph var att när jag högerklickade på en bild konstigt nog aldrig fick fram alternativet "Välj program...". Nu kringgick vi det så nu står det att Photoshop är standardöppnaren för jpg.
Återigen tack.
/jer.
 
ANNONS