Annons

Fotografer i Sollentuna-området?

Produkter
(logga in för att koppla)

Galdr

Aktiv medlem
Jag tog mig friheten att adda dig på en gång, även fast det inte just nu är något på gång. =)
 

Galdr

Aktiv medlem
Jag bor i Tureberg, ganska nära stationen.

Tänkte passa på att tala om för de (få) som läser tråden ibland, att jag och ett par vänner kommer ge oss ut för att kvälls/nattfotografera nu på onsdag, den 19/7, från cirka 18 på kvällen.

Vi lär träffas nånstans kring Sollentuna Centrum om någon vill gå/åka med.
Ni når mig på 070-429 55 19 ** KVÄLLSTID **
Jag jobbar natt, och vill helst inte bli väckt under dagen då jag sover fram till 16 cirka.

Väl mött, förhoppningsvis. =)
 

harryett

Aktiv medlem
vart hade ni tänkt att plåta nånstans?
"Malmvägen by night" är kanske inte mitt favoritmotiv
 
Senast ändrad:

Galdr

Aktiv medlem
"Malmvägen by night" är allas favoritmotiv. :p

Skämt åsido så lutar det nog åt Järvafältet, men inget är ju skrivet i blod.
Skrev ett mail till dig med samma innehåll, du kan ju bortse från det om du läser här nu liksom =)
 

harryett

Aktiv medlem
jo... jag har en bevakning på den här tråden så samtidigt som jag fick mailet från dig så fick jag också ett från fotosidan om att du hade skrivit i tråden ;)

från mailet:
Om du vill hänga på så är du mer än välkommen, sällskap är oftast trevligt.
Dessutom kan du säkert lära oss allihopa både ett och annat om att fotografera
fåglar.


haha jag ska säga dig att jag har inte plåtat en enda fågel i hela mitt liv :)



Vi får se hur det blir. kanske följer jag med, kanske inte. det beror på om det kommer upp nåt nytt eller inte.
 

Galdr

Aktiv medlem
Ah, haha, jag klippte och klistrade det jag skrev till Tomas Carlsson, och han har iaf några fågelbilder. Tag med i beräkningen att jag var trött också. ;)

Men som sagt, det är bara att höra av sig på valfritt sätt när man vet hur det blir =)
 

Galdr

Aktiv medlem
Lördag 7/10

Nu börjar höstens alla färger komma fram, träden är rostbruna, röda, gula och gröna.

Vad sägs om att ta någon sorts gemensam utflykt någonstans och fota säsongsändringen?

Mitt förslag är Järvafältet; stort, och nära.
Alla förslag är självklart mer än välkomna.

Hörs snart!
 

thc

Avslutat medlemskap
Re: Lördag 7/10

Galdr skrev:
Nu börjar höstens alla färger komma fram, träden är rostbruna, röda, gula och gröna.

Vad sägs om att ta någon sorts gemensam utflykt någonstans och fota säsongsändringen?

Mitt förslag är Järvafältet; stort, och nära.
Alla förslag är självklart mer än välkomna.

Hörs snart!
Låter som en bra ide ! Jag är me !
 

Galdr

Aktiv medlem
Sweet! =o)

Funderar t.o.m på om man skulle styra upp någon sorts tävling, liknande den Arleklint arrangerade i våras på Tyresta...

Är det också av intresse?
 

L-G

Aktiv medlem
Nytt försök till Hästhagen

På söndag, 19 november, funderar jag på att åka till det övergivna bostadsområdet i norra Uppland, Hästhagen. Jag har varit där förut men där finns så mycket att fotografera. Jag har inte lagt upp några egna bilder på nätet, så ni får hålla tillgodo med några länkar:

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/Bostader-mm/OvergivetBostadsomrade/index.html
http://jan.jornmark.se/ (Hästhagen)
http://g.smisk.nu/~hoffe/ninjakossan/index.php?ref=FBUEBilder , klicka på hasthagen

Det är cirka 15 mil dit och tar knappt två timmar att köra. Heldagsutflykt. Det finns en halvdålig pizzeria/grill på orten.
Tänkte mig avfärd från Sollentuna vid 9 på söndag morgon. Hemkomst gissningsvis vid 18-19.

Vädret ska bli hyfsat.

Finns det någon i Sollentuna som vill följa med på så kort varsel?
 
Senast ändrad:

Phunkey

Aktiv medlem
Attans! Har en tenta på måndag. Annars hade jag lätt hängt med. Kan däremot nästa vecka. Jag bor i Solna och har alltså inga problem att ta mig till Sollentuna för en gemensam utresa.
 

Galdr

Aktiv medlem
Tjena L-G!

Jag är intresserad, men jag vet inte i dagsläget om jag kan.

Vart ses vi vid 09 om det blir aktuellt?
 

L-G

Aktiv medlem
Jag tänkte mig samling i Sollentuna C, förslagsvis vid Sibylla-grillen vid parkeringen vid kommunalhuset (nära till pendel och bussar).
Blir vi väldigt få kan vi diskutera hämtning (i närområdet).

Väderprogosen har ändrats. Det ser ut att bli regn. Men vi är inomhus, eller bättre uttryckt under tak, hela tiden. Kyligt blir det i vilket fall som helst.
 

Galdr

Aktiv medlem
Regn innebär moln, vilket innebär halvdassigt ljus... Jobbigt eftersom jag inte har annat än den interna blixten till kameran. :/
 

od_foto

Aktiv medlem
Var ligger det här området? Jag kommer delvis att vara i Uppsala under dagen, men kan tänka mig att ansluta. Vilken källare, där vill man inte gå ensam ens med kameran! :p
 
ANNONS