Annons

Underligande begär efter D300

Produkter
(logga in för att koppla)

FreddiDjup

Aktiv medlem
Jag fick ett infall i dag och tenkte att jag skulle söka här på fotosidan om det finns några bilder upplagda som är tagna med D300.

Jag sökte (med bildsökningen) på D300 och till min meckta förvåning kom det upp en massa bilder. Hur kan detta komma sig...? när jag började titta närmare vem som tagit bilderna och vad de har för utrustning så... ja det var en massa Canon fotografer !

Så vad är detta ett underligande behov efter Nikon D300? kanske? :)
 

Kalle_B

Aktiv medlem
har inte sökt själv, men du vet väl att det finns en kamera som heter Canon EOS 300D?

Det är föregångaren till 350D som i sin tur har blivit uppdaterad till 400D.

Att folk skriver fel och skriver D300 är inte ovanligt, samma sak med Nikon filk, dom kan ibland skriva 200D eller 40D. I canon språk så är en EOS 40D en betydligt bättre kamera än Nikons D40.
 

FreddiDjup

Aktiv medlem
Jo jag vet vad Nikon och Canons betekningar betyder. och jag vet att folk skriver fell men man kan ju tolka det som man vill... :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Gör om sökningen nästa vecka så finner du riktiga D300-bilder.. vad nu det har med saken att göra. Avgörandet ligger, som bekant på den som är bakom kameran. Sen ska vi åter in i den fasen dä man ska börja bedömma kamerans prestanda utifrån 640px bilder ;)
 
ANNONS