Annons

Elements har inte vett att stanna på skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

Mashavet

Aktiv medlem
Jag använder bärbar dator, även för bildorganisering/behandling. Mest praktiskt så med mitt jobb som sjöman. Hemma kopplar jag in en extra skärm. För det mesta är det inget problem med det. Det är bara Elements som vill jävlas.
När jag har kört utan extraskärm startar naturligtvis alla program på skärmen på den bärbara. Vad jag gör då är att ha fönstret ej maximerat och tar i fönstret överkant med musen och flyttar det till den andra skärmen som jag har placerad ovanför datorns skärm. Vill jag att fönstret fyller skärmen så maximerar jag det bara. Funkar utmärkt med alla program utom Elements som envisas med att placera sig ovanför övre skärmen. Bara en liten bit av nederkanten blir synlig i överkanten på skärmen. Jag kan bara komma åt programmet igen genom att koppla ur extraskärmen.

Är det bara jag som har detta problem?
Förslag till åtgärd?

Förresten... Kan jag få "Visa i helskärm" på den större och bättre extraskärmen? Jag har hittills inte lyckats flytta det från den lilla skärmen på bärbara.

Jag kör Windows Vista. Elements är version 10, men jag hade samma problem även med de tidigare.
 
ANNONS