Annons

Förbjud mekanisk slutare på presskonferenser?

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Jag har aldrig sagt något i stil med guldskimrande Sony eller att Sony löser alla problem – sluta upp att insinuera det om ni vill framstå som seriösa.
Jag vet inte vem som insinuerar, men här är några direkta citat från dig i tråden:

"Jag lovar att med ex.vis en sony A9/A7 III hade löst biffen där"

"Så bra att a7/A9 toppar lågljusligan då och kan ta bra bilder utan störande blixtar ..."

"Fram tills nu (Canon och nikons varianter står ju runt hörnet) har ju enbart Sony erbjudit detta."

Men det är Ok. Förstår att du gillar Sony.

Vad jag däremot tycker är dumt är att ersätta vanlig god mick/ljudteknik med fåniga förbud för journalisters och fotografers utrustningar.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Undrar om Riksdagsförvaltningen har gått i statlig-upphandlings-fällan?

När statliga myndigheter måste specificera det de vill köpa och sedan välja billigaste leverantören. Urval av leverantör kan bara göras utifrån kriterier specade i upphandlingen.

Finns det någon i administrationen på Riksdagsförvaltningen som är kunnig nog att kravställa på AV-utrustning på det viset? Tvivlar på det.
 

Bengf

Aktiv medlem
he,he, Ja Jonas är nära fotosidornas Zlatan på något sätt, lättsamt luriga provokationer, där tidigare DSLR död 2018 skapade mängder av känslor. Synd bara att inte Jonas valde Fuji som kombattant mot DSLR-kamerorna, varför i himmelen namn valde du Sony Jonas. Fuji är ledande med flest patent och pappa till många tekniska lösningar före dom flesta andra.
 
ANNONS