Annons

Återkoppling tack!

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Det är ganska vanligt att någon ställer en fråga om något problem i forumen, det kan vara något tekniskt fel eller vad som helst och det finns ofta många som bemödar sig om att hjälpa till med lösningar och svar. Ofta struntar frågeställaren att återkoppla, tala om vad det visade sig vara för problem och hur detta löstes eller om det ens löstes. Dels tycker jag att det är näst intill oförskämt att inte återkoppla och dels anser jag att trådens värde för framtida frågor skulle bli så mycket större om frågeställaren återkopplade. Om inte annat handlar det om ren artighet; om andra människor lägger energi på att hjälpa mig med ett problem anser jag att det är en självklarhet att återkoppla och beskriva hur och om jag blivit hjälpt, om inte annat som en sorts erkännande eller för att visa att jag över huvud taget tagit del av de förslag till lösning som getts. Jag har retat mig lite på detta och tycker att det blir vanligare och vanligare att det saknas vanligt "näthyfs".
 

Makten

Aktiv medlem
Det gäller även FS-redaktionen och just detta kan vara orsaken till att folk slutar bry sig. De får ju ändå inte svar på sina frågor.
 
ANNONS