Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Poängsystem

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hej och God Jul!
Nu fattar jag inte igen en sak: det här med poängsystemet! Varför får man poäng över huvud taget, är de bra att ha till något sen eller?
Sen märkte jag att helt plötsligt så sjönk mina poäng???
Försvinner det poäng om man inte är aktiv en dag?
Vad knasigt.....eller?
 

Lintott

Aktiv medlem
Men jag fattar ff. inte!??? Det står ingenstans om att man får minuspoäng som jag verkar ha fått. hade över 300 poäng nyligen och nu har jag under det????
Vart tar mina poäng vägen?
Och vad ska jag med dem till?
 

Lintott

Aktiv medlem
Ff. ingen som svarar? Varför går poängen neråt? Vad är detta för ett stress system?
 

ztenlund

Aktiv medlem
För att äldre poäng går ut, dock oklart var tidsgränsen går. I vilket fall så är det bara att strunta i vad det står.
 

Lars Jn

Aktiv medlem
Det du ser är poängen för de senaste 60 dagarna - alltså kan de gå både upp och ner.
Om du går till Min sida kan du klicka på funktionen och se olika tidsintervall, procentuell fördelning och totalpoäng.
Meningen med poängen är väl att man ska sporra sig själv till att vara aktiv - poängen syns ju inte för andra och ska inte vara till nåt i sista ändan heller.
Bara att inte bry sig om med andra ord - skulle kanske finnas en möjlighet att dölja så man slapp se om man inte vill.

Lars

Edit: Kollade länken ovan. Där står att planen är (var) att om man kommer upp i en viss aktivitetsnivå skulle man få rabatter på t ex medlemskap. Hur är det med det?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det du ser är poängen för de senaste 60 dagarna - alltså kan de gå både upp och ner.
Om du går till Min sida kan du klicka på funktionen och se olika tidsintervall, procentuell fördelning och totalpoäng.
Meningen med poängen är väl att man ska sporra sig själv till att vara aktiv - poängen syns ju inte för andra och ska inte vara till nåt i sista ändan heller.
Bara att inte bry sig om med andra ord - skulle kanske finnas en möjlighet att dölja så man slapp se om man inte vill.

Lars

Edit: Kollade länken ovan. Där står att planen är (var) att om man kommer upp i en viss aktivitetsnivå skulle man få rabatter på t ex medlemskap. Hur är det med det?
Tack för dina svar! Precis så är det!

Ang rabatter så skall vi ta och exekvera det. Vi var tvunga att ha en längre period med test för att få en känsla för när man är "värd" rabatt! Återkommer med det!
 

Lintott

Aktiv medlem
Poängsystemet

Äh jag tycker faktiskt man kan ta bort hela poängsystemet och göra något annat i stället. Själv blir jag nästan stressad av att se att poängen gå neråt om man inte är aktiv jämt. Jag är aktiv i perioder när jag mår bättre.
Mvh Eva
 
ANNONS