Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

film i Diana mini?

Produkter
(logga in för att koppla)

LSW

Aktiv medlem
Vad blir det för skillnad om man använder vanlig 35mm film eller 35mm Lomo-film i en Diana Mini? Spelar det någon större roll vilken sorts film man använder? Vad är skillnaden?
 

Urr

Aktiv medlem
Själv skulle sätta i "vanlig film" i Dianan. Lomografiska sällskapet lever väl till stor del på sin kultstatus. Du får betala lite extra för att handla hos dem. Om den film de säljer vet jag inte så mycket, har inte testat den.

I min Diana original, som jag köpte billigt på loppis har jag kört med vanlig svartvit 100-asa film.
Foma film t ex köper du billigt hos Photax.
 

millhouse

Aktiv medlem
Vad blir det för skillnad om man använder vanlig 35mm film eller 35mm Lomo-film i en Diana Mini? Spelar det någon större roll vilken sorts film man använder? Vad är skillnaden?
Hej Linnea!
Håller med Urbaan, lite onödigt att köpa från dom, läs gärna detta om frakt : ◦Orders up to EUR 99.99: shipping costs EUR 15. finns under deras hemsida Shipping and Delivery , shop.lomography.com/

Deras film har jag framkallat och tycker inte att don skiljer sig från andra , så att dom är utöver det vanliga.

Mvh
Rolf Berntzen
www.enbrabild.se
 
ANNONS