Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

herodes

Aktiv medlem
Ja kollade hemsidan. De har en Sony Alpha A7 III för 1300 Euro.

Men verkligen konstigt (desperat?) (bedrägligt) att smyga med privatannonser.

Dessutom med klassiska bedrägeriattribut.
Säljaren bor på en ort (Dalarna), men prylen finns på annan plats (Åland Eckerö).
Jag frågade på den och drog genast öronen åt mig.
 

erdeljan

Aktiv medlem
Jag skulle införa bankID verifiering vid ny annons så att namn i bankid och i profilen stämmer! Endast verifierade annonser kommer direkt och dem utan måste godkännas av administrationen!
 

modd

Aktiv medlem
Blev intresserad men sedan såg jag att grammatiken haltade.

Om man gör bildsök så finns denna bluff på väldigt många sidor i utlandet åxo.
 

PMD

Aktiv medlem
Då kan bara betalande medlemmar annonsera?
Det vore väl en variant. Icke-plus-medlemmar skulle väl kunna betala för en annons, kanske, men det blir ju en del extra adminstration.

Jag har inte riktigt koll på kostnaden för bankid, men den springande punkten är om den kostnaden är så hög att den skulle medföra att priset för att få införa en annons skulle avskräcka folk från att annonsera på Fotosidans Köp & Sälj.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
FS kan väl erbjuda två varianter; ID-verifierat och overifierat. Den ena mot betalning/plusmedlemskap den andra gratis.

Sedan får vi se vilka som bli populärast bland de som svarar på annonserna.

För mig skulle det utan tvekan vara tryggast att svara på ID-verifierade annonser.
 

martinot

Aktiv medlem
FS kan väl erbjuda två varianter; ID-verifierat och overifierat. Den ena mot betalning/plusmedlemskap den andra gratis.

Sedan får vi se vilka som bli populärast bland de som svarar på annonserna.

För mig skulle det utan tvekan vara tryggast att svara på ID-verifierade annonser.
Tycker jag låter som en extremt vettig idé och som ett riktigt bra förslag!
 
ANNONS