Annons

Fuji XT3 har lanserats

Produkter
(logga in för att koppla)

Per Hesselgren

Aktiv medlem
Om jag tolkar din fråga generellt: Don't get me started ... :)

Men mer specifikt: många webbplatser får lite problem med skalning av bilder på handhållna enheter vilket kan ge dålig skärpa.
Ser nog inte ut som om webplatsen är problemet. IR brukar alltid ha original och de flesta kan man ladda med WIFI utom de största som 100 MP mellanformat. Frågan är sedan om det är grafikminnet som sätter gränsen? En PC har ju stort sådant men troligen inte en surfplatta. Så man kanske aldrig ser originalet?
 

smislo

Aktiv medlem
När jag beställde min X-T20 fick jag vänta rätt länge tills jag fick den och nu är samma sak med X-T3...silver finns men inte svarta...
 

Engärde

Ny medlem
Rajala

Nappade också på rajalas swap it, xt2 mot xt3, riktigt bra deal!

Skickade in den till rajala 1/10, enligt kolli id kvitterade dom ut kameran den 2/10..

Ringde en vecka senare och undra hur det gick, och fick svaret "nej tyvärr, vi har inte fått in din kamera"

Ett antal telefonsamtal senare ska det nu tydligen vara grönt och bara vänta på leverans av xt3:an... Som förövrigt skulle finnas i lager från slutet av september.

Inte jätte nöjd samt kundservice under all kritik!
 

Knas79

Aktiv medlem
Beställde själv i tidig september och bytte min X-T20. Kom först ändå inte med i första vändan på den svarta varpå jag mailade och fick svaret att de tyvärr inte hade svarta och det fanns ingen uppgift på bör de kom inbsåbjag fick vänta. Dagen därpå fick jag leceransbesked och kameran någon dag senare, så de har ju inte järnkoll direkt. Då hade min orderstatus varit "lägg undan" i omkring 4 veckor så antagligen hade de lagt undan en.
 

smislo

Aktiv medlem
Fick detta mail: "Din beställning # 18000XXXXX är nu
Behandlas. " och inget mer, ingen skillnad när jag loggar in... detta mail kom när de har hämtat min kamera efter att legat i ca 1 vecka på utlämningsställe...
 

Mas71

Aktiv medlem
Deras logistik är under all kritik. Jag köpte en X-H1 under deras Swap-it dagar. Jag beställde paketet med Kamera, grepp och 2 extrabatterier. Fick veta att just paketet inte fanns i butik men skulle levereras på 4-6 dagar.

På 6:e dagen gick jag in i butiken och sa att antingen finns den i butiken eller så vill jag avbryta ordern.
Då fick jag erbjudandet att dom skulle plocka ihop kamera, grepp och batterier individuellt i butiken, vilket jag tackade ja till.
Under hela denna period var status på ordern: "Behandlas".

Dom är väldigt trevliga i butiken men som sagt, logistiken är inte 2018.
 

Larsa Andersson

Aktiv medlem
Lite off topic, jag vet.
Fujis nya cash back på upp till 3000kr fungerar inte när man skall göra anmälan. Fuji support verkar inte heller veta varför. De skulle ha ringt mig i går när de utrett problemet. De ringde aldrig. Tråkigt. Det var likartat strul vid en cashback förra året när jag köpte en X-T1.

I dag lämnar jag tillbaks köpet så får butiken ta det med Fuji. Jag har lagt ner för mycket tid på detta nu utan att det är löst.
 

martinot

Aktiv medlem
Lite off topic, jag vet.
Fujis nya cash back på upp till 3000kr fungerar inte när man skall göra anmälan. Fuji support verkar inte heller veta varför. De skulle ha ringt mig i går när de utrett problemet. De ringde aldrig. Tråkigt. Det var likartat strul vid en cashback förra året när jag köpte en X-T1.

I dag lämnar jag tillbaks köpet så får butiken ta det med Fuji. Jag har lagt ner för mycket tid på detta nu utan att det är löst.
Dåligt hanterat.

https://fujifilm-promotions.com/se/sv/pages/promotion

Vilken av dessa kampanjer gäller det?
 

smislo

Aktiv medlem
Deras logistik är under all kritik. Jag köpte en X-H1 under deras Swap-it dagar. Jag beställde paketet med Kamera, grepp och 2 extrabatterier. Fick veta att just paketet inte fanns i butik men skulle levereras på 4-6 dagar.

På 6:e dagen gick jag in i butiken och sa att antingen finns den i butiken eller så vill jag avbryta ordern.
Då fick jag erbjudandet att dom skulle plocka ihop kamera, grepp och batterier individuellt i butiken, vilket jag tackade ja till.
Under hela denna period var status på ordern: "Behandlas".

Dom är väldigt trevliga i butiken men som sagt, logistiken är inte 2018.
Fick veta idag att de har ingen leverans datum för just svart X-T3, vilken jag beställde.
 

alfin

Aktiv medlem
Märkligt att ni behöver två olika trådar för att gnälla över era misslyckade billighetsköp!

Kan inte denna få handla om kameran X-T3, så gnäller ni i Rajalatråden istället!
 

smislo

Aktiv medlem
Märkligt att ni behöver två olika trådar för att gnälla över era misslyckade billighetsköp!

Kan inte denna få handla om kameran X-T3, så gnäller ni i Rajalatråden istället!
Såg inte RAJALA tråd men detta är ingen gnäll utan bara information och jag är medveten att RAJALA är sist i kön när det gäller leverans av nya kameror.
 

Streetrunner

Avslutat medlemskap
Lite off topic, jag vet.
Fujis nya cash back på upp till 3000kr fungerar inte när man skall göra anmälan. Fuji support verkar inte heller veta varför. De skulle ha ringt mig i går när de utrett problemet. De ringde aldrig. Tråkigt. Det var likartat strul vid en cashback förra året när jag köpte en X-T1.

I dag lämnar jag tillbaks köpet så får butiken ta det med Fuji. Jag har lagt ner för mycket tid på detta nu utan att det är löst.
Jag gjorde misstaget att anmäla för tidigt. Det ska gå en viss tid från köpet innan man kan göra anmälan.
 

Larsa Andersson

Aktiv medlem
När köpte du kameran?

Som andra nämnt kan man för Fujis cash backs normalt bara göra anmälan först 30 dagar efter köp (de vill enligt uppgift inte ha så mycket strul med ångerrätt).
Fuji har bytt partner för den nya Cashbacken och det har blivit fel i anvisningarna. Nu står det att anspråk skall göras inom 30 dagar från inköp. Det skall ändras till att anspråk kan göras tidigast 30 dagar efter inköp. Jag var i butiken och fick prata med butikens Fujisupport. Skall kolla om en vecka om anvisningarna och villkoren är rättade. Den support vi konsumenter kan ringa skall också vara informerade nu. Suck.

Sen ångrar jag att jag la in detta i denna tråden som skall handla om X-T3. Blir det inte löst skapar jag en ny tråd.
 

addeol

Ny medlem
Har i dagsläget en XT10 och funderar på om nästa steg blir att uppgradera till XT3.
Testade att fotografera lite norrsken i förra veckan och hade svårt att få till rätt fokus då sökaren blir enormt "brusig" i dåligt ljus. Det kan också vara så att jag måste testa med lite andra inställningar......Men det är å andra sidan en bra anledning till uppgradering ;)
Inte haft samma problem alls på Sony a6000 eller Panasonic GX80.

Någon som hunnit testa XT3 för norrsken eller andra mörka förhållanden?
 
ANNONS