Annons

TV3:s Topmodel, seriösa bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Re: Vilket skämt...

Jimmy Thörne skrev:
Detta kan vara bland det fulaste jag sett, någonsin.

http://www.topmodel.tv3.se/competitors_gallery.aspx?id=10

Inget illa om tjejerna, men jag tycker just bikinibilderna ser ut som en reportage serie om Stockholms prostituerade. Otroligt smaklöst och tacky. Till och med JAG kunde gjort bättre än det där, och då är det illa! ;)
Ne dom tar säkert inte illa upp när du jämför dom med prostituerade.
 

OldSchool

Aktiv medlem
Känns lite tröttsamt med folk som slänger ur sig att dom blir spyfärdiga över smala modeller, visst det finns problem i modebranshen, men FORTAFARANDE finns det många tjejer som är födda smala.

Att hålla på o spy över kvinnor som är smala är lika illa som att klanka ner på tjejer modell större.
 

majja

Aktiv medlem
mipert skrev:
”Ryktet” säger att Verglas (som är amerikan) tog ett brödjobb för lite pengar och bara brände av det snabbt som attan.
Så snabbt att han sket i att efterbehandla utomhusbilderna kanske? Det skulle kunna förklara ett och annat.
 

Jimmy Thörne

Avslutat medlemskap
Tim Hansen, inte deras fel att de ser ut som de gör. Tjejerna är jättesöta då jag gillar smala tjejer, dock har fotografen och sminkösen tagit fram det värsta hos dem. HEMSKA BILDER, det måste du väl hålla med om?
 

OldSchool

Aktiv medlem
Jimmy Thörne skrev:
Tim Hansen, inte deras fel att de ser ut som de gör. Tjejerna är jättesöta då jag gillar smala tjejer, dock har fotografen och sminkösen tagit fram det värsta hos dem. HEMSKA BILDER, det måste du väl hålla med om?
Japp bilderna ser som sagt inte bra ut.
 

Jimsan

Aktiv medlem
Litet sidospår...

mipert skrev:
”Ryktet” säger att Verglas (som är amerikan) tog ett brödjobb för lite pengar och bara brände av det snabbt som attan.
Antoine Verglas kan om han vill. Ett exempel är en plåtning med artisten Kayo som han gjorde för några år sedan.
Ruskigt snygga bilder, gjorda med glimten i ögat.
Exempel hittar ni här:
http://www.cafe.se/cc-cafekvinnor/kvinnor_vi_alskar/02_07_kayo/index.shtml

Bilderna i Top Model måste han gjort på bakfyllan.
Väldigt synd på tjejerna som visas upp.
 

dude

Aktiv medlem
Är det verkligen Antoine Verglas som tagit bilderna? Bara för att man gör ett"brödjobb" så glömmer man väl inte allt man kan? även han borde värna om sitt goda ryckte.
 

Bobbo V

Aktiv medlem
Antoine Verglas kan om han vill. Ett exempel är en plåtning med artisten Kayo som han gjorde för några år sedan.
osv

Tycker snarare att dom bilderna bekräftar kvaliten från modell-programmet. Ljuset e ju inte alls snyggt där heller. Var e den påstådda glimten i ögat?
 

Bobbo V

Aktiv medlem
Har kollat runt lite på hans sida..det mesta han gör e rätt tråkigt och förutsägbart. Inte konstigt iofs med tanke på de medier han väljer för att nå ut...

Den tekniska kvaliten är ju bra men inte extraordinär...

Modell-programmet stälde väl han snarare på prov att göra nån grej utanför sin flashiga studio o då funkade det inte längre så bra...

Men vem kollar egentligen på hans bilder för fotot??.
 

Bobbo V

Aktiv medlem
..och kollade lite till och hittade en utställningskalalog som hade en del bra bilder...
Han borde framhäva dessa lite mer.
 

ohls

Aktiv medlem
Här Står det:

"Den ska dessutom göras utomhus, mitt på en trafikerad gata, i minusgrader! I juryn sitter Nancy Jennings, chef på IMG, fotograferna Dah Len och Antoine Verglas, tillsammans med Mini Andén som är juryordförande."
 
Senast ändrad:

jensohlsson

Aktiv medlem
Ärligt talat. Jag har kollat runt på TV3:s sida ett tag och kan konstatera följande:

1. Flera av tjejerna ska in på sjukhus och inte vara med i nån modelltävling. Anorexia tycker jag syns när huvudet känns oproportionerligt stort i förhållande till kroppen.

Kolla t.ex.
http://www.topmodel.tv3.se/competitors_gallery.aspx?id=6 (Bilden med svärdet).

Ser inte klokt ut.

2. Fotografen (eller vem det nu är) har inte ansträngt sig speciellt mycket. Det är helt uppenbart att man bara kört ett par bestämmda "shoots" och sedan radat upp tjejerna i en kö och sen: -klick - nästa- klick - nästa. Det finns ingen samspel mellan rekvisitan och bilden i övrigt . På bilden jag hänvisade till ovan står hon bara och håller i ett fattigt svärt. So what? Ingen tanke alls.

Att låta tjejerna stå och hänga vid en lyckstolpe med ett softningsfilter och sen inget mer fungerar inte heller. Fotografen har också misslyckats med att fånga livet i modellerna. Bilderna lever inte. Det finns inget som glänser eller fångar intresset.

Men visst, är det detta som krävs för att dra in de feta stålarna som fotograf så är det kanske inte helt omöjligt att försörja sig (och bli rik därtill) som fotograf...

Jag hade gjort mycket bättre bilder. Och fler här på FS hade gjort det ÄNNU bättre. Sen får fotgrafen vara hur känd som helst, bildena blir inte bättre av det.

/Jens

PS. Borde inte TV3 vara lite försiktiga med tittarnas egna "modellbilder"..? Dels står aldrig fotograf angiven och dels är ju TV3 ansvariga för publiceringen. Det flesta tittarbilderna är ju rena skräpet, taget med mobilkamera, men det finns en del "riktiga" modellbilder också. Med tanke på att det ligger ca 670 inskickade bilder på siten, är ju risken stor att en och annan är olovligen publicerad. Det pågår ju just nu en superintressant tråd här på FS om bildstöld som är uppe i över 20 sidor, om nu någon har lyckats missa den. DS.
 

Liax

Aktiv medlem
När jag tittar på bilden ser jag inget annat än en samling arma krakar om jag ska vara ärlig. Spinkiga, tafatta, ståendes i poser som de tror är sexiga men som enbart ser patetiska ut. Det ser rent ut sagt för jävla anskrämligt ut. Tycker synd om dem, det är inget annat än förnedring.

Men men, det är så flera moderna TV-bolag jobbar nu för tiden. De utnyttjar svaga människor för att göra program som andra kan skratta åt eller förfasa sig över.

/Joakim
 
Senast ändrad:

jensohlsson

Aktiv medlem
Aahh!! Kunde inte sagt det bättre själv. Så jäkla sant.

Vad är det för fel på TV som:

1) vill göra människor klokare. (t.ex. UR, nyheterna, Plus, debatt, uppdrag granskning, äntligen hemma, seriösa dokumentärer, naturprogram och många fler)

2) vill roa människor, utan att håna någon. (t.ex. så-ska-det-låta, allsång på skansen, barnprogram som t.ex. Grynets show, sporten, filmkrönikan, Sen kväll med Luuk, Orka! Orka!, killinggängets olika serier, Hipp Hipp, Antikrundan och en massa andra roliga program.)

Förr hade vi bara program ur kategori 1 och 2, och inga ur kategori 3, som är som kategori 2, men där någon antingen ska röstas ut, supas full för att sedan skrattas åt, eller knulla i direktsändning för att sedan skrattas åt.

Var vi verkligen olyckligare när vi bara fick se kategori 1 och 2-program..?

/Jens
 

jensohlsson

Aktiv medlem
Hrmm.. jaja. Ska återgå till ämnet nästa gång.. Förlåt. Det är lite sent.

Men jag fick sagt det jag ville i alla fall! :)

/Jens
 
ANNONS