Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Splanky

Aktiv medlem
Bra pris och helt OK batterier. Enda problemet med Powerbase är att laddaren inte brukar fungera med batterier av andra fabrikat, och batterierna går inte att ladda i en annan laddare...
Fungerar alldeles utmärkt! Jag blandar hej vilt bland både batterier och laddare utan problem.
Fulladdade blir det och bra varaktighet.
 

mapem

Aktiv medlem
Rajala säljer E-PL1 med 14-42 eller 14-150 för 2999:- Det måste man väl säja är billigt. Den där 14-150 har, enligt tester, bättre optiska prestanda än någon annan superzoom för 4/3 eller APS.
 

PMD

Aktiv medlem
Rajala säljer E-PL1 med 14-42 eller 14-150 för 2999:- Det måste man väl säja är billigt. Den där 14-150 har, enligt tester, bättre optiska prestanda än någon annan superzoom för 4/3 eller APS.
Photozone.de gav både Pansonic 14-140 och Olympus 14-150 ganska medelmåttiga betyg, med Panasonics 14-140 som lite bättre.

Om man står ut med den tämligen långsamma autofokusen i Olympus E-PL1 så är det kanske ett bra köp (åtminstone väldigt billigt), men E-PL2 har betydligt snabbare AF. Den är åtminstone så mycket snabbare att det känns mycket roligare att använda den. E-PL3 (och de övriga Pen-kamerorna i den generationen, E-P3 och E-PM1) har förstås ännu snabbare AF.

E-PL1 säljs ut jättebilligt lite här och var nu, men jag gissar att samma sak kommer att hända med E-PL2 så småningom, och har ma nis i magen och kan vänta så tycker jag att det är ett bättre köp.

Men om man ska köpa Olympus 14-150 så är det helt klart mycket bättre att köpa det med en E-PL1 från Rajala eftersom objektivet kostar 2000 mer om man köper det separat hos billigaste handlaren på Prisjakt.
 
Senast ändrad:

Skarström

Aktiv medlem
Ganska dålig deal om det inte går hämta den i en fysisk affär eftersom Rajala inte klarar skicka varor/svara i tlf/svara på mail.
 

Dan J.

Aktiv medlem
Normalt inte, men läs igen det Skarström skriver: "...eftersom Rajala inte klarar skicka varor/svara i tlf/svara på mail..."!
 

Hermanssson

Aktiv medlem
Vet inte vad felet är. Men de verkar inte klara ha en webbshop iaf. Finns en Rajalatråd ni kan läsa. Nu har jag iaf varnat men gör som ni vill.
Jag köpte en 5D Mk II + EF 35 1.4L USM + Batterigrepp + Batteri för en dryg månad sedan. Var orolig att få problem efter diverse varningar, men det gick jättebra. Tog någon dag längre än optimal leveranstid, men inga problem. Fick bekräftelsemail med kolli-ID etc. vilket vissa inte fått. Så det finns även kunder det går bra för - skall nämnas.

Telefonkundtjänsten var ett skämt dock. När man väl kom fram till en person, efter x försök, var den inte trevlig eller service minded alls..

Förlåt om det blev offtopic, ville bara komplettera med min färska erfarenhet när det haglade kritik över Rajala.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
men sluta, ni får Rajala att låta som något skumt, det är lika seriöst som de andra stora affärerna i stockholm, de är skitbra helt enkelt, men skum hemsida, det erkännes.
 
ANNONS