Annons

Ang "Frågor till Terje" tråden.

Produkter
(logga in för att koppla)

Matte P

Medlem
Tycker ni verkligen att den där tråden är ok?
Är det ok att starta trådar om vem som helst på fotosidan och komma med personangrepp, inte lyssna på hens svar och bara fortsätta älta samma sak om och om igen?
Borde vara det då denna tråd får fortsätta som den gör.
Många här ett väldigt knepigt beteende som borde ifrågasättes lika hårt som Terjes fuskande.
 

Deblenh

Aktiv medlem
Jag håller fullständigt med dig. Jag har följt tråden utan skriva. Har varit nära att skriva precis som du gör. Jag har under alla mina år på nätet, även där tonen normalt är råare, har jag aldrig stött på en sådan ” mobbliknande” karaktär. Riktigt otäckt och ledsamt att läsa.
Jag skulle nog säga att många av påhoppen, föranlett av snedsteg o fusk många år sedan, tydligt visar på individers egna problem.
Nej, det är inte ok!
 

alfin

Aktiv medlem
Håller absolut med! Stäng trådarna! De fyller ingen som helst funktion utom att tracka Terje. Märkligt att Fotosidan, som normalt triggar så fort man ens är i närheten av ett personangrepp eller ligger för långt från åsiktskorridoren, tillåter att dessa trådar fortsätter. Eftersom Terje känner sig tvingad att kommentera är det bättre att Fotosidan avslutar det hela, annars kommer det bara att fortsätta.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Fotosidan gör rätt bedömning. Jag tycker Terje klarar sig fint. Han får också mycket stöd i att kunna gå vidare genom många stöttande inlägg (gratis terapi). Alla vet att han blåljög 2011 och det är upp till var och en hur mycket Terje de tål framöver. Personligen skulle jag nog våga göra bilaffärer med honom, be honom vakta min plånbok och lära min dotter om fotografi.
Jag hoppas också att han blir mer aktiv i forum framöver här på FS då han besitter mycket kunskap och kan förmedla den med finess. Däremot har han satt sig i sitsen att hans hedersord gällande bildmanipulation inte kan tas på fullt allvar, men egentligen spelar det inte så stor roll såvida inte egna privatekonomin är inblandad och beroende av huruvida hans bilder är manipulerade eller inte. Personligen har jag utifrån tråden ”frågor till Terje Hellesö” fått en bättre känsla för människan Terje och han har blivit något mer än en fuskande naturfotograf. Jag tycker precis som de flesta att det är dags att låta Terje gå vidare men tror inte han förlorar på tråden ni vill stänga. Tvärt om.
 

lonian

Aktiv medlem
Det är någon form av kamp där skribenterna försöker vinna över varandra känns det som. Läser man hela tråden så kan man ju se vilka skribenter det inte är någon större idé att diskutera med framöver. Terje kommer dock ut som en segrare då de som försöker trycka ner gör bort sig totalt. Nej jag tycker inte om det.

Nu skriver Terje själv att tråden ska få leva vidare så då känns det okej enligt mig men att göra såna här trådar i fortsättningen hör inte hemma här.
 

PMD

Aktiv medlem
Det är lite intressant att en hel del människor är mer upprörda än Hellesø över vad som avhandlas i den där tråden. Hellesø tar det rätt bra, tycker jag. Han gör inga upprörda inlägg i affekt, vilket en del andra tycks göra.

Tråden startades av Fotosidans redaktion för att en en sidodiskussion i en annan tråd (den om myrsloken) tog lite för stor plats. Ett utmärkt beslut av redaktionen tycker jag. Det är mycket bättre att knoppa av en off-topic-diskussion i en egen tråd än att radera ut den (helt oavsett ämnet).

Om nu bara de personer som är allmänt upprörda över tråden kunde lämna den så kanske diskussionen kunde bli produktiv. Eftersom Hellesø faktiskt har visat sig meddelsam och svarat på frågor så kanske det kan få fortsätta så länge det finns frågor som är intressanta, men det förutsätter förstås att frågeställarna också är sakliga i sina frågeställningar.
 

lonian

Aktiv medlem
Just nu tycks tråden handla mer om folk som klagar på varandra än rena frågor till Terje. Jag hade velat se en mer

xxxx Fråga:
Terje Svar:
xxxx Fråga:
Terje Svar:
 

Terje H

Aktiv medlem
Jag vill lämna ett särskilt tack till ni som tycker att tråden borde läggas ned. Jag förstår er och varför ni tycker så. En tråd med mängder av påhopp, förtal, personangrepp, förlöjligande, mobbning mm. Jag skulle själv reagerat som ni, om jag hade sett en liknande tråd om någon annan på Fotosidan.

Jag förstår er, och vill tack er för att ni känner så.

Däremot väljer jag att fortsätta med tråden, med förhoppningen om att den bättrar på sig efterhand. Skulle det visa sig att de personer "som håller på" tappar alla former för respekt och det spårar ur ännu mer, då kommer jag personligen be Fotosidan att stänga den.

Men då är det också vissa som kommer ha skämt ut sig rejält! Vi får bara hoppas att det inte blir så (alltså ännu värre).

Tack än en gång, men jag hoppas ni förstår hur jag tänker.

/Terje
 

PMD

Aktiv medlem
Terje,

Det snabbaste sättet att få tråden att stanna är om du slutar skriva i den. Om du inte längre är aktiv i den försvinner skälet till att den finns och snart självdör den.

Men jag hoppas på att du vill fortsätta att vara med och svara på frågor och att frågorna håller sig på en hög nivå.
 
ANNONS