Annons

Fågelidentifikation

alljoh

Aktiv medlem
Vad kan det vara som flyger förbi svanen? Jag såg den aldrig när jag tog bilden förra sommaren i S:t Anna skärgård utan upptäckte den nu när jag tittade igenom lite gamla bilder . Tagen på långt avstånd och bilden är kraftigt beskuren.
 

Bilagor

gavia

Aktiv medlem
Bilden är tagen på Getterön naturum i Varberg. Tror det är en ung sädesärla. Hade svårt att hitta med färgerna, men såg sen en bild i fågelguiden appen och den liknar bilden på en ung sädesärla.
visst det var min första tanke också. störde mig lite på att de dubbla vingbanden var så framträdande..

mvh peter
 

AFJ

Aktiv medlem
Ännu en ormvråk?

I ett par dagars tid har jag sett en rovfågel ute på landet på Ingarö. Det som var lite märkligt var att den flög ganska lågt över en vassrugge samtidigt som den attackerades av ett par tärnor. Kanske hade tärnorna sitt bo där och rovisen jagade ungar/ägg?? Alla rovisar brukar ju vara ormvråk men jag kände inte riktigt igen beteendet med lågflygning över vassruggen.

Hade bara 70-200 tillgängligt så bilderna blev inget vidare.

Någon som bekräfta att det är en ormvråk?
 

Bilagor

Tbirder

Aktiv medlem
I ett par dagars tid har jag sett en rovfågel ute på landet på Ingarö. Det som var lite märkligt var att den flög ganska lågt över en vassrugge samtidigt som den attackerades av ett par tärnor. Kanske hade tärnorna sitt bo där och rovisen jagade ungar/ägg?? Alla rovisar brukar ju vara ormvråk men jag kände inte riktigt igen beteendet med lågflygning över vassruggen.

Hade bara 70-200 tillgängligt så bilderna blev inget vidare.

Någon som bekräfta att det är en ormvråk?
Brun kärrhök, hona.

Mvh, Toni
 

Deerhunter_1

Aktiv medlem
Ej plastanka

Hej!

Fotade denna på långt avstånd i Krankesjön, Skåne, tidigare i veckan.
Simmade bland skäggdoppingar med ungar. Leucism? Något annat?

Hälsningar,
Deerhunter
 

Bilagor

ANNONS