Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering

Produkter
(logga in för att koppla)

SilentNajT

Aktiv medlem
Jag fotar för tillfället med min 450D, jag har bestämt mej för att uppgradera,men ja vet inte riktigt till vad, dom ja funderar på är 50D, 7D eller 5D Mark II. Hur mycket pengar är det värt att lägga ut på första uppgradering? vilken skulle ni ha valt,varför? jag vill ha lite råd och tips, och vad kamerorna är bäst inriktade på

Mvh: Nicklas
 

j777

Aktiv medlem
Vanligaste svaret är en motfråga: Vad är det som du är missnöjd med eller saknar i din nuvarande kamera? Dvs inte tekniska detaljer utan funktion.
 

SilentNajT

Aktiv medlem
jag känner att jag har växt ifrån kameran. Bättre autofokus, fler ljusmätnings zoner, bättre egenskaper vid svagt ljus (ISO) det är lite vad ja skulle vilja ha.

Jag vet att 50D:en inte är en dålig kamera direkt, men är det värt att lägga till 10-15 tusen. hur mycket skillnad på bilderna kommer det att bli?
 
ANNONS