Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd från dig med bärbar Mac + extern skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

x-country

Aktiv medlem
Hej!

Endast du som idag använder bärbar Mac och extern skärm göra dig besvär att svara på dessa frågor:

Jag ska köpa en bärbar MAC men har sådan beslutsångest. Från början så var jag inne på en iMac men så läste jag lite trådar här på Fotosidan och såg tips på en bärbar i kombination med en stor extern skärm. Jag gillar den idén och tänker satsa på det. Men jag har aldrig haft en Apple dator förr men har länge väntat på ett läge att lämna PC.

Ska jag välja en Air eller en Pro? Ska jag välja en 13, 15 eller 17?

Mitt eget förnuft säger att jag borde välja en smidig bärbar 15" och en stor 27". Jag har idag en DELL 24" IPS-skärm. Hur står sig Apples skärmar mot denna?

Mitt användningsområde är framför allt verktyg för min stora amatör-hobby - foto. Jag tillbringar mycket tid på resande fot.

Någon som vill dela med sig av erfarenheter? Tacksam för svar.

/Jörgen
 

Francis-G

Aktiv medlem
Jag kör själv med en MacBook PRO 17" och en extern NEC skärm, funkar fint. En PRO rekommenderas framför air pga snabbare processor i7 quad core, bättre kylning och bättre grafikkort. 15" skärm är smidigare att bära på än 17" men jag ville åt fler portar och express card slot som numera bara finns på 17" modellen.

Mac OS skiljer sig lite i hantering från Windows men man lär sig ganska snabbt, lycka till!
 

KGS

Aktiv medlem
Jag kör Pro 15" för att även kunna bära den med mig hyfsat lätt. På skrivbordet har jag en Cinema Display skärm som komplement. Funkar bra även om min MBP hängt med några år nu. Välkommen över till Macsidan!
 

x-country

Aktiv medlem
Tackar så mycket för era tips! Ser verkligen fram emot att börja använda MAC. Jag startar nog med en Macbook Pro och min befintliga skärm. Sedan så hoppas jag att jag inte får problem att installera min Synology Diskstation.
 
ANNONS