Annons

Laddare RX100

Produkter
(logga in för att koppla)

Znutt

Aktiv medlem
Då det ej ingår en lös laddare till RX-100 :(
Är det någon som testat Kjells dubbel/enkel laddare 44850 och 44852.
Eller någon annan eBay känns osäkeret...
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag passade på att köpa tillbehör hos B&H till min RX100 när jag var i New York. Laddare BC-TRX (som är väldigt lik den i länken), ett extra batteri och gummigreppet som Sony glömde sätta dit från början.
Nackdelen med min laddare är att den har inbyggd nätkontakt med amerikanska pinnar. Funkade bra i USA men här hemma behöver den en reseadapter. Utbytbar kabel verkar smartare. Allt är något billigare i USA, men fortfarande inte billigt.
En tredjeparts "universalladdare" skulle jag nog inte köpa om inte Sony själva rekommenderade den. Eftersom laddaren och batteriet "pratar" med varandra. Den hos Kjell är ju inte så billig heller.
 

Skrotfotaren 2.0

Avslutat medlemskap
Köpte Laddare/laddplatta (JUPIO) på Kjell o Company för 399:- och det är faktiskt riktigt bra kvalitet i den! Fördelen är att du kan skifta laddplatta om du får tag i en annan batteri modell. Har SONY RX100 II/HX 50V som jag laddar batterierna till..............................
 

hornavan

Aktiv medlem
Hähnel Pro cube är den bästa laddare jag ägt. Den laddar två Sony batterier samtidigt och kan dessutom ladda Olympus och AA-batterier. Den kostar en slant, men det är en kvalitetsprodukt som visar laddstatus i realtid och dessutom kan man kolla sitt batteri bara genom att sätta i det i laddaren.
Köpte min på Scandinavianphoto.
 
ANNONS