Annons

Lightroom 5 Beta ute nu

Produkter
(logga in för att koppla)

MSLink

Aktiv medlem
Någon här som har testat plug-ins från LR4 till LR5 om det funkar? eller måste man uppdatera plug-ins också?
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
Någon som vet ifall det skett några förändringar i webbmodulen?
Jag har alltid önskat att det fanns möjlighet att skapa ett webbgalleri där besökaren kan antingen lägga in kommentarer eller betygsätta bilder. Har Adobe läst mina tankar måntro? ;)
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Någon som vet ifall det skett några förändringar i webbmodulen?
Jag har alltid önskat att det fanns möjlighet att skapa ett webbgalleri där besökaren kan antingen lägga in kommentarer eller betygsätta bilder. Har Adobe läst mina tankar måntro? ;)
Finns plugin till det väl?
 

Kimster

Aktiv medlem
Det är nog inte att förvänta sig heller.

Lightroom bygger på en databas - SQLite - som inte är tänkt att användas i fleranvändarmiljöer.
Tja, vill tillräckligt många användare ha det så fixar de nog det.
Hade vart kul med en "enterprise" version av Lightroom som konkurrent till t.ex. Fotostation
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Lite snabbare är den. Har testat de nya stora funktkionerna utom off line redieringen. Änsålänge väldigt nöjd. Ej krachat ännu.

/stefan
 
Tja, vill tillräckligt många användare ha det så fixar de nog det.
Hade vart kul med en "enterprise" version av Lightroom som konkurrent till t.ex. Fotostation
Nätverksstöd är nog den mest efterfrågade funktionen sedan Lightroom introducerades och hittills har Adobe inte hörsammat det.

Möjligen är det så att Adobe inte gör något åt det här förrän en konkurrent erbjuder motsvarande funktionalitet. I det läget kan inte Adobe avstå. Man vill helt enkelt inte riskera att förlora en stor mängd kunder till en konkurrent.
 

AFJ

Aktiv medlem
Nätverksstöd är nog den mest efterfrågade funktionen sedan Lightroom introducerades och hittills har Adobe inte hörsammat det.

Möjligen är det så att Adobe inte gör något åt det här förrän en konkurrent erbjuder motsvarande funktionalitet. I det läget kan inte Adobe avstå. Man vill helt enkelt inte riskera att förlora en stor mängd kunder till en konkurrent.
Frågan är väl hur stora de respektive marknaderna är?

Den stora majoritet av användare som verkligen har behov av ett bildhanteringssystem i nätverksmiljö sitter säkert redan i dag med lösningar. Att vinna över dessa är sannolikt svårt och kräver mycket marknadsföring.

Jag får en känsla av att en del som efterfrågar nätverksstöd egentligen inte är fleranvändare - de vill helt enkelt bara kunna lägga katalogfilen på en NAS av bekvämlighetsskäl.
 
ANNONS