Annons

exFAT som scratch ps cs6

Produkter
(logga in för att koppla)

flossy666

Aktiv medlem
För att hfs bara existerar i apples lilla ankdamm.
Det största problemet är dessutom att exFAT inte dyker upp som valbara diskar i ps6 på mac, därav min fråga. Någon annan med lite mer kött på benen?
 

flossy666

Aktiv medlem
Bumpar den här. Är jag ensam om problemet? Jag behöver extrema mängder scratch, så att dedikera diskar till ett eller annat os (ntfs/hfs) är uteslutet. Fat32 går såklart också bort.
 

KajMyller

Aktiv medlem
fat32

Jag hade en 1 TB usb som jag använder i bilen och den kunde inte läsa NTFS eller EXFat så jag formaterade det med
guiformat

och vips så var den i Fat32 och kunde läsa USB disken
 

flossy666

Aktiv medlem
Fat32 är oanvändbart för stora mängder scratch. Jag behöver inte 4 gb, snarare 4 tb. Dessutom vill jag kunna ha andra filer på diskarna då och då som är större än 4 gb.
Men tack Jaan för länken. Tråkigt dock att det ska behöva vara så här med mac. Suck. Tillbaks till uteslutande bildredigering på windows. Ytterligare en sak macen inte duger till verkar det som. Börjar tröttna på "du ska inga andra gudar ha"-mentaliteten :(
 

flossy666

Aktiv medlem
Har du prövat med NTFS mha Tuxera's drivrutiner/program för NTFS på OS X?
Det är en bra tanke. Har varit inne på det, alternativt paragons omvända variant för windows. Men optimalt är det inte, jag vill gärna kunna ta med mig diskar utan krångel att montera på andra datorer. exFAT är ju optimalt för det, om det inte vore för just detaljen photoshop 6 på macos. Tycker det känns lite absurt, det är ju bara en flagga i koden adobe valt att lägga till, som sätter stopp för just exFAT som scratch i photoshop av någon outgrundlig anledning. Jag försöker förgäves begripa tanken bakom ett sånt tilltag. Kan inte direkt skylla det på apple, men det är ju macos-plattformen som far illa i slutändan. Jag försöker verkligen använda min mac till något annat än bara film, tv-serier och surf, men man tröttnar till slut när sånna här idiotiska problem uppstår. Synd, för hårdvaran är jävligt najs. Nu väntar jag bara på att macos ska lära sig leka med dom andra barnen.
 

flossy666

Aktiv medlem
Så, apples fel ändå när allt kommer omkring. Använd apple eller använd inget :(
Det är 3 st 2tb usb3-diskar.
 

Drutt3n

Aktiv medlem
Hade nog valt att köra med TUXERA NTFS om disken ska funka på mer än MacOSX , du kan juh alltid ladda ner testversionen av tuxera , funkar i 15 dagar. Kan juh va värt ett inköp om det lirar bra ?

Mvh
Johan Söderström
 
ANNONS