Annons

Problem med Photoshop prenumeration

Produkter
(logga in för att koppla)

pic-tor

Aktiv medlem
När jag ska aktivera Photoshop CS6 måste jag fr o m i går ange mitt serienummer. Som bekant existerar inget serienummer för prenumerationer. Jag har gjort allt som man enligt supporten ska göra. D v s kolla alla uppgifter rörande mitt konto, logga ut och logga in. Det fungerar i alla fall inte. Telefonsupport med Adobe verkar omöjligt att få. Tyckte mig se någonstans att de har problem med sina servrar men har inte fått något meddelande som bekräftar detta.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Som bekant existerar inget serienummer för prenumerationer.
Här måste vara ett feltänk.
Det är bör ju vara exakt det en prenumerationen är, ett serienummer.
Slutar du betala stängs väl ditt nummer.

Adobes support är mycket hjälpsam o svarar både på mail o i telefon.
Däremot bör man undvika behöva hjälp precis när de släpper ngt nytt. Då kan det vara svårt att nå fram.
 

pic-tor

Aktiv medlem
Jag betalar naturligtvis varje månad. Det serienummer jag har är för "produkten" Photoshop men det fungerar inte här.
 

pic-tor

Aktiv medlem
Är det inte Photoshop CC som är på prenumeration och Photoshop CS6 är vanlig "engångslicens"?
Ja, så ska det naturligtvis vara men CC fungerar likväl inte, fr o m i går, och det tutar upptaget hela tiden hos Adobe. Jag har prenumererat under en längre tid och det har fungerat utan problem tills nu.
 

MSLink

Aktiv medlem
Hade haft samma problem tidigare.. Du måste ladda hem CC version i samma språk som du köpte den i. Te.x. om du köpte Engelska version då måste du ladda hem Engelska version också och kör igenom i app byt språk till Engelska då funkar det.

Du behöver ej serial utan endast mail inloggning som gäller här. Lycka till
 

Photocon

Aktiv medlem
Är det inte Photoshop CC som är på prenumeration och Photoshop CS6 är vanlig "engångslicens"?
Både Ja och Nej! När jag i maj anslöt mig till prenumeranternas skara fanns inte det ny PS CC utan endast CS6. Man kunde visserligen köpa CS6 som engångslicens, men i det här fallet gick att välja att ha CS6 tills CC blev färdigt.
Och när det blev färdigt så var det bara att ladda ned genom att ange sina inloggningsuppgifter för sitt CC-konto.

//Lennart
 

pic-tor

Aktiv medlem
Efter att ha laddat ned appen CC (utan appar stannar världen), där jag fick hjälp från supporten, så tycks programmet fungera som vanligt igen. Men det står CS6 när programmet öppnar, inte CC.
 

Photocon

Aktiv medlem
Efter att ha laddat ned appen CC (utan appar stannar världen), där jag fick hjälp från supporten, så tycks programmet fungera som vanligt igen. Men det står CS6 när programmet öppnar, inte CC.
Konstigt! Jag fick efter att laddat ner CC upp "rätt logga". Därtill CC i såväl 64- som 32-bitarsversion. Dessutom lät jag CS6 ligga kvar.

Testa en nedladdning till såvida du inte av misstag råkar starta "gamla" CS6.

Har du inte laddat ned Bridge för CC och öppnar en bild genom "gamla" Bridge startar CS6.

//Lennart
 

pic-tor

Aktiv medlem
Startar jag CC kommer dialogrutan upp om att ange serienummer, som det gjorde tidigare för CS6. Däremot fungerar nu CS6 utan problem, i alla fall nyss kanske man ska tillägga. Måste världen vara så här komplicerad och ologisk?
 

xlunja

Aktiv medlem
Startar jag CC kommer dialogrutan upp om att ange serienummer, som det gjorde tidigare för CS6. Däremot fungerar nu CS6 utan problem, i alla fall nyss kanske man ska tillägga. Måste världen vara så här komplicerad och ologisk?
Har precis samma problem. Det märkliga är att cc fungerar till min bärbara. Hittade du någon lösning? Har provat allt som finns i hjälpen. Loggat ut och i Cloud in och även installerat om
 

alf109

Aktiv medlem
Jag tror att det kan bero på att cs6 är sista varianten som man kan köra som fristående applikation. Personligen har jag raderat mina tidigare Photoshop och installerat cc i stället och det har inte varit något problem, med ett undantag och det är att uppdateringen för LR och ACR till exempel verkar komma senare till cloud än till de fristående programmen.
 

xlunja

Aktiv medlem
Tycker jag provat allt. Det skumma är att jag haft cs6 både på bärbara och stationära men installatinen fungerade bara på den bärbara. Ska ringa suporten i em och återkommer efter det.
 

pic-tor

Aktiv medlem
Jag har skrivit till Adobe och frågat om jag ska avinstallera CS6 men har ännu inte fått svar. Kanske bäst att ringa dem, eller göra som Alf.
 

aasaboe

Aktiv medlem
Jag sökte Adobe på telefon, både det som anges för privatpersoner och det som anges för företag, men det var hopplöst. Först trodde jag att dom gått in för KGB-stilen, men så fick jag syn på deras Facebook-aktivitet, la in en fråga på https://www.facebook.com/adobecreativecloud?fref=ts och en i Adobes personal bad mig skicka ett personligt meddelande till honom på Facebook med uppgifter. Efter en halvtimme var mitt problem med dubbelt CC-medlemskap löst. Funkade super!
 

xlunja

Aktiv medlem
Nu har jag suttit med supporten och det tog ca en timme. Mest för att de gjorde om allt jag redan prövat trots att jag påpekade detta - installera om etc.

En kvinna med kraftig indisk brytning på sin engelska hjälpte mig. Kändes först som en parodi på outsourcad it:).

Hon jobbade med fjärranslutning, skötte uppgiften galant och kunde till slut hitta felet. Lite filer från registret togs bort han jag uppfatta. Är rätt säker på att det var en gammal crackfil till en piratkopia från gamla synder som låg kvar och hindrade kommunikationen med deras server.

Numret till supporten, 08-585 366 92, var lite knepigt att hitta på deras hemsida
 

aasaboe

Aktiv medlem
Numret till supporten, 08-585 366 92, var lite knepigt att hitta på deras hemsida
Skönt att du fick rätt på det!

Var i hela friden hittade du det telefonnumret? (tack förresten, läggs in i Adobe-mappen) Jag letade så jag höll på att bli tokig häromdagen, klickandet på Adobes länkar ledde bara runt i en labyrint där man hela tiden kom tillbaka till utgångspunkten. Du måste ha stora detektivtalanger! ;-)
 
ANNONS