Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Efterföljare till Panasonic GX7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scootie

Aktiv medlem
Ja nu när Panasonic kastar in handduken till GX7 vad blir då efterföljaren? Det ryktas något om en GM2 men stämmer det eller är det den som blev GM5 nu?
 

j3n5

Aktiv medlem
GM5 är efterföljaren till GM1. Den väcker inte riktigt habegär hos mig. Tror jag väntar på uppföljare till GX7 men Panasonic måste nog skaka fram en ny sensor först.. Ännu bättre Hög ISO, bättre sökare och .MOV-format är vad jag önskar mig.. 4K kan få vara GH4 exklusivt ett tag till, formatet känns för tungjobbat än..
 

KarlE

Aktiv medlem
GM5 är efterföljaren till GM1. Den väcker inte riktigt habegär hos mig. Tror jag väntar på uppföljare till GX7 men Panasonic måste nog skaka fram en ny sensor först.. Ännu bättre Hög ISO, bättre sökare och .MOV-format är vad jag önskar mig.. 4K kan få vara GH4 exklusivt ett tag till, formatet känns för tungjobbat än..
Är det så att GX7 är nedlagd? jag tittade lite på den i våras och den ansågs då som otroligt bra av den fotohandlare jag pratade med, även testerna var ju alltid i toppklass. Så vitt jag har kunnat se så har det inte kommit någon efterföljare från Panna?

Priserna har ju gått ner en hel del från 8-10 000 i våras så är den nu nere på 5 000 Kr, själv avvaktar jag att det kommer ut lite mer på Begmarknaden, just nu begär de flesta mer än nypriset, men det är väl chocken över att se andrahandsvärdet rasa.

Ni som ev har en GX7a vad är det som är "mindre bra" på den kameran? Jag lockas av att ha en toppkamera i fickformat. Jag har själv en GF3 som jag är väldigt nöjd med men samknar en riktig sökare, därför är inte GM1 ett alternativ och GM5 saknar ju inbyggd blixt
 

easyrider

Aktiv medlem
GX 7 för 5000? Var någonstans? Jag har sett GM 5 för 5000 med 12-32 objektiv. Ett riktig kapp tycker jag. GX 7 verkar vara en riktigt kapabel kamera. Jag läste en "in depht reviev" i en engelsk tidning och den verkade grym. Det verkade som en riktig bra reportage/dokumentär kamera för exempelvis miljöer där man vill vara lite mer osynlig och verka mindre påträngande eller helt enkelt om man vill resa lätt. En nackdel om jag minns rätt är att sökaren kan lagga.
 
ANNONS