Annons

Lightroom uppgraderat - enormt mycket snabbare

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag tycker rent generellt att LR har gått allt långsammare för varje uppgradering det senaste.
Börjar faktiskt tröttna på LR.
Kör allt oftare Capture One 9. Det tar också tid på sig att öppna men när man väl är inne så flyter det på mycket snabbare.
 

MedinFoto

Aktiv medlem
Nu har det kommit ytterligare en uppgradering av LR CC (2015.6.1) och allt fungerar som det ska igen.
Tack och lov. 2015.6 var total katastrof på min Mac, åt upp allt minne på kort tid, hängde sig när man stängde programmet, hängde sig när man importerade, alla funktioner i Develop modulen utgråade tills man startade om etc etc. 2015.6.1 verkar vara lika stabilt som tidigare dock.
 

PeW

Medlem
Hej,

Jag har ett återkommande problem med Lightroom. När jag är i Develop-modulen och skall redigera en bild så försvinner bilden i några sekunder och det blir helt vit med några pixlar samlade på högersidan av bilden (lite svårt att förklara). Det är som bilden inte är "stabil".
Någonting är fel i alla fall. Någon som har råkat ut för detta, som vet vad det kan bero på och hur man kan åtgärda det?

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Hervé
Jag har fått samma problem efter senaste uppdateringen... Ytterst irriterande att behöva gå tillbaka till bibliotek, byta bild, byta tillbaka och sen gå till framkalla igen...

/Peter
 

lofling

Aktiv medlem
Jag har fått samma problem efter senaste uppdateringen... Ytterst irriterande att behöva gå tillbaka till bibliotek, byta bild, byta tillbaka och sen gå till framkalla igen...

/Peter
Har samma problem ibland och inte hittat någon annan lösning än den du beskriver. Irriterande var ordet...
 

Rocky_MediuM

Aktiv medlem
Ber om ursäkt för att jag tränger mig in på den här tråden, men blev bara så fundersam när jag installerade Lightroom på datorn och tycker att färgerna som i det andra programmet ser dassiga ut ser mycket mer levande ut i det här programmet. Är det bara en inbillning eller är LR så mycket bättre på att visa den faktiska bilden än vad Zoner photo studio är?
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Utmanare är alltid bra.

Jag vill dock se ON1:s skarpa produkt innan jag säger något om prestandan. De har skickligt lagt ut ett par filmklipp som ska visa snabbheten men de saknar ett användargränssnitt och allt annat runt omkring. Återstår att se om de lyckas behålla snabbheten när de är färdiga.

Testade ON1 en gång, segt som aldrig förr. Det blev pengarna tillbaka omgående.
 
ANNONS