Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

snygga close up. (tighta porträtt på kändisar)

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardForsberg

Avslutat medlemskap
Fina bilder men dom är ju exakt likadana allihop, sen tycker ajg att ögorna är lite för överdrivna på de flesta, ser ju nästan ut som krokodilögon, väldigt överskärpta...
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Jag gillar bouncerblänken,, skapar den inensitet och konkretisism jag tror fotografen är ute efter. Hjälper ju också ljuset att forma så rätt på som det gör, utan skuggor och direkta djup.
Avklätt, nakent,, inte aLLA kändisar som skulle ställa upp på det där!!!

Tack för länken!MVH Niclas,
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Klart som tusan att det är ett konseptuellt projekt. Inget nytt egentligen (en produkt i tiden vi lever i), att trasha kändisar alltså (tänkt i kvalitet!!). Jag menar inte att detta är trash eller framställer de som trash snarare tvärt om fast på ett annat sätt än vad vi är vana genom alla de idealiserade bilder i media generellt.

/MVH Niclas,
 

timofej

Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Jag gillar bouncerblänken,, skapar den inensitet och konkretisism jag tror fotografen är ute efter. Hjälper ju också ljuset att forma så rätt på som det gör, utan skuggor och direkta djup.
Avklätt, nakent,, inte aLLA kändisar som skulle ställa upp på det där!!!
Håller med dig, Niclas! Fotografen ville ha dem på det viset. Undrar hur han fått tag i alla dessa kändisar. Man måste vara rätt känd innan man kontaktar säg Mr. B. Clinton.:)

Fredrik, det ena av Marylin Mansons öga ser väl inte ut som krokodils? :)
 

Toba

Aktiv medlem
Oj, vissa av porträtten känns nästan som karikatyrer, jag kände nästan inte igen Iggy Pop, men så funderade jag på vilken kändis som skulle kunna se så sliten ut "till vardags"...
 

niklasl

Aktiv medlem
Intressant. Påminner lite om Erwin Olafs porträtt - se t ex http://www.erwinolaf.com/Pages/Faces1.htm, de osminkade på höger sida. Fotografen syns i varje ögonpar framför ljuskällan - jfr blänket i Mary J Bliges hatt. Fast Erwins porträtt är tajtare och har inte gjort en grej av just ögonen som i detta fall. Dessutom har Martin Schoeller sin egna färgton med väldigt "hudig" hud.

Är Prince verkligen 47...?
 

anders_j

Aktiv medlem
timofej skrev:
Håller med dig, Niclas! Fotografen ville ha dem på det viset. Undrar hur han fått tag i alla dessa kändisar. Man måste vara rätt känd innan man kontaktar säg Mr. B. Clinton.:)

Fredrik, det ena av Marylin Mansons öga ser väl inte ut som krokodils? :)
gillar också bouncer ljuset. i ögonen.

nja mr clinton seglar väll runt på alla uppdrag han kan få nu. tycker man har hört en massa märkliga.
gäller att hålla sig vid liv på pappert annars så glömmer väll dom han någonstans?!? ;-)

haha. usch då hade man blivit riktigt rädd om man såg en sådan krokodil.

mvh anders J
 
ANNONS