Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

k-oskarina

Aktiv medlem
laha skrev:
Du är nog inte ensam om att jobba efter flera linjer. Jag hade också fler ideer, varav en hel del ju visade sig omöjliga. Men den här fanns med länge.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/853824.htm
Hm, här är man inte riktigt klar med allt kommenterande...sen dundrar ni på med fler bilder...hjälp...att kommentera ;-)

Ja, här har du trädet också, Lars, troligen är matkällaren belagd med asfalt, eller hur? Man känner verkligen hur trädet kämpat.
 

AnWi

Aktiv medlem
Nu så...

tror jag att jag har kommenterat alla era sköna bilder. Det är så himla roligt att se originalen ihop med den skapade bilden. Ibland så träffsäkert, ibland så otroligt långt ifrån att man först inte inser att bägge bilderna kan kopplas till samma text. Toalettstolen är ett lysande exempel på detta.

Kenneth, din summering är toppen. Det är så smidigt nu att gå igenom alla original och skapelser.

Men:
Lika härligt som det är att ännu kunna ta bågen till jobbet, lika oinspirerande är vädret. Hur det skall kunna bli en decemberbild i detta grå-väder och -landskap övergår för närvarade mitt förstånd.

/AnWi (som vill ha snö på julafton. "Anders" slaskade ju rejält...)
 

jkene

Aktiv medlem
Re: Nu så...

AnWi skrev:
tror jag att jag har kommenterat alla era sköna bilder. Det är så himla roligt att se originalen ihop med den skapade bilden. Ibland så träffsäkert, ibland så otroligt långt ifrån att man först inte inser att bägge bilderna kan kopplas till samma text. Toalettstolen är ett lysande exempel på detta.

Kenneth, din summering är toppen. Det är så smidigt nu att gå igenom alla original och skapelser.

Men:
Lika härligt som det är att ännu kunna ta bågen till jobbet, lika oinspirerande är vädret. Hur det skall kunna bli en decemberbild i detta grå-väder och -landskap övergår för närvarade mitt förstånd.

/AnWi (som vill ha snö på julafton. "Anders" slaskade ju rejält...)
Nu när Blossas vita vinglögg har bytt recept till något förfärligt får man istället upp julstämningen med en flaska vitt vin, socker och apotekets glögg tinktur. Smakar smaskens och man glömmer rusket därute :)
 

AnWi

Aktiv medlem
jkene skrev:
Nu när Blossas vita vinglögg har bytt recept till något förfärligt får man istället upp julstämningen med en flaska vitt vin, socker och apotekets glögg tinktur. Smakar smaskens och man glömmer rusket därute :)
Hur går det då med fotograferingen??? Mest suddiga bilder får man förmoda trots VR och AF-S och vad det nu heter på andra dialekter (läs Canon, Minolta, Sony m.fl)?

Det verkar säkrast att ställa in kameran rätt när man är nykter...

/AnWi
 

jkene

Aktiv medlem
AnWi skrev:
Hur går det då med fotograferingen??? Mest suddiga bilder får man förmoda trots VR och AF-S och vad det nu heter på andra dialekter (läs Canon, Minolta, Sony m.fl)?

Det verkar säkrast att ställa in kameran rätt när man är nykter...

/AnWi
Speaking of which, jag ser inte ens några suddiga bidrag till Decemberomgången!? Har ni julstress?
 

Tine

Aktiv medlem
jkene skrev:
Speaking of which, jag ser inte ens några suddiga bidrag till Decemberomgången!? Har ni julstress?
Jag surar för att Leif snodde min bildidé. Sånt ska man visst inte tala för mycket om inom familjen ;-) Så HAN lägger säkert snart ut en bild! Fast jag kanske aldrig hade genomfört det hela ändå... Mycket att göra.

/Christina
 

jkene

Aktiv medlem
Tine skrev:
Jag surar för att Leif snodde min bildidé. Sånt ska man visst inte tala för mycket om inom familjen ;-) Så HAN lägger säkert snart ut en bild! Fast jag kanske aldrig hade genomfört det hela ändå... Mycket att göra.

/Christina
Den handlar inte om vem som kom på eller snodde idén först, den handlar om vem som först laddar upp - den personen går nämligen till historien som kreatören, medans den andre blir ihågkommen som plagiatören. Så om du bara tankar upp först så...:)
 

AnWi

Aktiv medlem
Tine skrev:
Jag surar för att Leif snodde min bildidé. Sånt ska man visst inte tala för mycket om inom familjen ;-) Så HAN lägger säkert snart ut en bild! Fast jag kanske aldrig hade genomfört det hela ändå... Mycket att göra.

/Christina
Ni får väl inte börja bråka redan. Är ni inte nygifta?
Vi bråkar aldrig :) min fru och jag trots 26 år i bojjor.

Ibland retar jag mig på min frus svala intresse för fotografering. Tydligen finns det något att reta sig på om båda parterna delar intresset också. Det kanska behövs ett svenskt "lagom" intresse hos den andra partnern för att det skall fungera smärtfritt.

Vem, inte du.
Vem vet, inte jag,
som låttexten fyndigt är skriven.

/AnWi (som mår mycket bättre idag. Hälsade på "Ulrik" igår)
 

Tine

Aktiv medlem
Asch, så allvarligt är det inte! Tycker dessutom att bilden blev bra!

Ärligt talat tycker jag att Kenneths analys gav utrymme för väldigt små variationer... Att den är FÖR preciserad. Jag får liksom bara en enda sak i huvudet och kan inte se några som helst alternativ. Men det kanske bara är jag som är trög. Jonas kan kanske hitta något i analysen som ger en självklar koppling till sunkig toalettmiljö ;-)

/Christina
 

laha

Aktiv medlem
Ajdå!
Jag kan ta min fru till vittne på att jag haft samma idé, men nu är det väl kört. Borde aldrig ha tittat på Leifs bild.
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Lars, idag har jag tittat på Bjarne Riestos vackra bilder, mycket vackra. Arctic blues. Bläddrade i hans bok också. Tack för tipset...ibland glömmer jag att titta in där.

Jag tycker inte att det är den bästa utställningslokalen...alltför orolig och plottrig eftersom det fungerar som café, detta är inget fel. Men det vimlar av allehanda detaljer runt om i lokalen och utställningsytan är inte så stor. Man behöver lite mer koncentration... men jag njöt av bilderna.
 

Goofball

Aktiv medlem
Ang. Decemberuppgiften....

Åter igen har jag en idé och kommer väl sitta fast i detta med fotouppgift även denna månad.... och åter igen har jag en idé och ett motiv som är i det närmaste omöjligt att finna utan en rejäl dos iscensättning. Får se hur detta går.
 

AnWi

Aktiv medlem
Hur gick det för er?

Gott nytt År!

Jag kände mig så blåst på varje form av lappmögel att jag inte kunde få mej själv att ta ett enda foto.
Det har hunnits med en hel del bilder men bara i helt andra sammanhang.
Jag skall inte klaga. Elen är "billig" och det går inte åt så mycket. MC kör jag fortfarande!!! Började det nya året med en kort runda. Störtkul. Bakhjulet släpper på 1an, 2an, 3an och ibland på 4an. (Det släpper normalt aldrig på asfalt). Nedläggen är hiskeligt spännande även i mycket låg fart.
Förrådsbygget har tagit all min lediga tid och tiden framför datorn har kunnat räknas i minuter.
Nu har jag nätverk i förrådet. Dator, Internet och musik.

/AnWi
 

jkene

Aktiv medlem
Ja, gott nytt allesammans. Dax att sträcka på fotoarmarna igen (själv har jag knappr rört kameran på två månader):

Anmälan Den Andra Bilden - Januari
Kenneth Eriksson


Starten går den 15:e som vanligt.
 
ANNONS