Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

k-oskarina

Aktiv medlem
Oj, oj...tänkte precis hoppa av trots att jag ej hoppat på ordentligt. Blev lite sjuk...

Men sen kommer Thomas G...
Jag får göra ett försök...
man har ju 2 veckor på sig...
Sorry Kenneth, din datoriserade uttagningsmaskin blir väl också sjuk av denna vuxna trassliga fotointresserade flicka???

Svaret är alltså JA ;-)
 

jkene

Aktiv medlem
Den Andra Bilden Januari 2007

Så har slumpens gudinna arbetat och framkommit med följande parindelning:


Par 1: Anders Wikström - Niels Jörgensen
Par 2: Annelie Worgard - Thomas Gervard
Par 3: Lars Hägglund - Kenneth Eriksson
Par 4: Jonas Johansson - Ulla Larsson
Par 5: Cecilia Bergman - Fredrik Råholm


En omgångstråd där alla obligatoriska inlägg ska göras har startats här: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=71622

Alla andra inlägg i denna tråd tack :)

Deadline Onsdag den 31/1.

Go!
 

anwo

Aktiv medlem
Thmas,
Hade ett PS under min bildanalys, men som vän av ordning (aren't we all) flyttar jag det hit till
prat-tråden:
PS.
Nu e ju den här analysen lett som en plett, som alla mina analyser <hihi> men Thomas,
om du är av en annan mening, om du tycker
detta är förtvivlat oklart och luddigt och du sliter ditt hår i förtvivlan....
säg till så utvecklar jag lite
Sist kallades min analys för en mördaranalys <skrattar>.
DS
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Men Jonas...upptäcker en liten novellanalys...har inte läst igenom den ännu, blev så intresserad att gå in och kika på din egen sida och hittade några bilder som jag måste kommentera alldeles snart...därför kommer det nog att dröja till framåt kvällen innan du får min analys förhoppningsvis i romanform. ;-)
 

Goofball

Aktiv medlem
Jag har fullt upp tills framåt kvällen så det är lugnt. Sedan har jag ju faktiskt ytterligare en halv månad på mig igen...
 

AnWi

Aktiv medlem
Så fort jag kan!

Niels, det kan ta ett par dagar innan min analys är klar. Har förtvivlat mycket att göra men lovar att den är klar innan veckan är slut.
Jag törs inte lova förr men gör vad jag kan.

/Anders
 

Thomas Gervard

Aktiv medlem
Oh, en mycket solklar analys =)
Faktum är att jag tror mig förstå precis vilken bild du är ute efter, men jag har ingen aning om hur den gestaltar sig för dig ;)
Detta skall bli mycket lärorik och intressant^^

Din analys finns nu ute i den andra tråden.
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Jonas, har du nåt att roa dig med? Hoppas det, i annat fall kan jag säkert ge dig några tips. Men min analys till dig får du inte förrän i morgon.

Inget gnäll härifrån men den är inte helt att leka med din analys...eller så är det just det jag behöver göra med den ...leka fram en bild.
Go´natt och dröm om variationer i bildskapande.
u l l a
 

jkene

Aktiv medlem
Jahadu laha, urban miljö. Bilden kan låta sig göras, men troligen inte inom deadline. Jag varken bor eller arbetar i "urban" miljö, och de närmaste två helgerna är vigda för natur. Därmed sagt att det är tämligen sannolikt att jag inte klarar deadline (alternativt gör en helt egen tolkning).
 

Goofball

Aktiv medlem
Nej du Ulla jag var lite rädd för att den skulle upplevas som allt för knepig. Men jag tror nog du knäcker den...
 

laha

Aktiv medlem
jkene skrev:
Jahadu laha, urban miljö. Bilden kan låta sig göras, men troligen inte inom deadline. Jag varken bor eller arbetar i "urban" miljö, och de närmaste två helgerna är vigda för natur. Därmed sagt att det är tämligen sannolikt att jag inte klarar deadline (alternativt gör en helt egen tolkning).
Då är det kanske bättre att jag väljer en ny bild och ny analys. Säg hur du vill ha det.
Tack för din analys. den rymmer verkligen många tolkningar.
 

jkene

Aktiv medlem
laha skrev:
Då är det kanske bättre att jag väljer en ny bild och ny analys. Säg hur du vill ha det.
Tack för din analys. den rymmer verkligen många tolkningar.
Nä, låt den stå. En utmaning är en utmaning :) Jag vet hur jag ska utföra den tekniskt - behöver bara hitta motivet.
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Jooonas, nu har du fått några ord att leka med utav mig. Men det är visst en bild som skall bli resultatet... den jag kikat på är hemlig som du vet. ;-)
Än så länge!
 

AnWi

Aktiv medlem
Niels Jörgensen skrev:
Nu, lite senare än utlovad, finns även analysen till dig uppe.

Ha skoj.:)
Det skall bli kul. Skönt att analysen inte var så brutalt svårtolkad. Denna kan jag forma i mitt huvud och en bildidé börjar träda fram.
Nu börjar den riktigt inspirerande fasen... Magknipet brukar dröja till slutet av månaden.

/AnWi
 

AnWi

Aktiv medlem
Niels Jörgensen skrev:
Jag har med flit försökt göra analysen så den inte blir för hogtflygande. Ibland känns det nästan som om analyserna är besvärliga med flit ;)
Man tackar och bugar. Det kan vara svårt nog att få till bilden som man vill ha den i alla fall.
Hoppas du inte finner min analys alltför svårtolkad. Jag försökte hålla den lite vid. Det blir så roligt om bilderna kan tolkas med samma text men ha helt olika innebörd.

/AnWi
 
ANNONS