Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Förra generationen MacBook hade (bl.a) i5-processor. Min MacBook (förra generationen, alltså utan Thunderbolt) har en i7-processor.
 

Forslund

Aktiv medlem
Cyberphoto kör objektivkampanj i helgen. Synd att dom inte har IS versionen av 70-200/4, då hade jag slagit till.

Manic monday på rajala är bara pinsam. En massa ordinariepriser som de får att se ut som REA. Går kanske att hitta något billigt om man letar igenom alla produkter dom lägger ut. Rajala är fotobranshens svar på hemtex och ur&penn
 

ErlandH

Aktiv medlem
Cyberphoto kör objektivkampanj i helgen. Synd att dom inte har IS versionen av 70-200/4, då hade jag slagit till.

Manic monday på rajala är bara pinsam.
Nja, det är nog snarare Cyberphotos "objektivkampanj" som är pinsam, eftersom deras kampanjpriser ligger högre än var samma vara kostar hos Fotokungen, Japanphoto, Rajala m fl.
 

Forslund

Aktiv medlem
Nja, det är nog snarare Cyberphotos "objektivkampanj" som är pinsam, eftersom deras kampanjpriser ligger högre än var samma vara kostar hos Fotokungen, Japanphoto, Rajala m fl.
Det är du som är pinsam Erland;). Skillnaderna är ganska stora enligt mig iaf..

Canon 70-200/2.8

Cyber; 9999
Kungen;10735
Rajala; 10119
Japan; 10730

Canon 16-35/2.8 II

Cyber; 10990
Kungen; 12580
Rajala; 12099
Japan; 12580

Canon 50/1.4

Cyber; 2990
Kungen; 3250
Rajala; 3200
Japan; 3250
 
Senast ändrad:

ErlandH

Aktiv medlem
Det är du som är pinsam Erland;). Skillnaderna är ganska stora enligt mig iaf..
Okej, jag kan erkänna att jag inte gick igenom alla utan bara kollade två exempel på måfå (100-400 och 70-200/4) där alltså konkurrenterna råkade vara billigare än Cyberphotos "kampanjpris". Fast fortsätter man att titta ligger flera seriösa handlare lägre i pris på andra "kampanjprodukter" också.

Du listar tre exempel, var det de enda av de elva objektiven som var billigast på Cyberphoto?

Edit: Gjorde en snabbkoll på priserna. Faktiskt verkar det vara som jag misstänkte: bara i just de tre fall som Jonas listade är Cyberphotos "kampanjpris" lägre än konkurrenternas. När det gäller de övriga åtta objektiven i Cyberphotos kampanj har Rajala och/eller Fotokungen och/eller Japanphoto lägre priser. I något fall är tom Scandinavian Photo billigare!
 
Senast ändrad:

Forslund

Aktiv medlem
Okej, jag kan erkänna att jag inte gick igenom alla utan bara kollade två exempel på måfå (100-400 och 70-200/4) där alltså konkurrenterna råkade vara billigare än Cyberphotos "kampanjpris". Fast fortsätter man att titta ligger flera seriösa handlare lägre i pris på andra "kampanjprodukter" också.

Du listar tre exempel, var det de enda av de elva objektiven som var billigast på Cyberphoto?
Nej, det är de objektiv jag äger själv. Jag hade förstås kunnat gå igenom varje exempel och jämfört med varenda internetbutik, men jag har annat för mig.

Självklart så har man kampanjer utifrån sina egna priser och önskemål om vinst per sålt objektiv. Det är väldigt öppna kort där man redovisar vad objektivet kostade i torsdags och kommer kosta i morgon. Rajala ex. har ju kampanjer utifrån vad canon specar som riktpriser. Det är ju ingen butik som säljer för de priserna av den enkla anledningen att ingen skulle handla då.
 

PMD

Aktiv medlem
Okej, jag kan erkänna att jag inte gick igenom alla utan bara kollade två exempel på måfå (100-400 och 70-200/4) där alltså konkurrenterna råkade vara billigare än Cyberphotos "kampanjpris".
Canon EF 70-200/4L USM kostar 4790:- på Cyberphoto och lägsta pris på Prisjakt är 5350:- (Rajala).

Observera att man måste klicka på "Läs mer" på Cyberphotos kampanjsida för att få veta kampanjpriset.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Observera att man måste klicka på "Läs mer" på Cyberphotos kampanjsida för att få veta kampanjpriset.
Ojdå, nu blev det en helt annan sak! Och betydligt billigare. Då tar jag förstås tillbaka det jag skrev tidigare.

Men Cyberphotos annonskampanj måste vara den mest misslyckade jag sett på länge. En annons om extra låga priser -- och när man klickar på den så får man se helt andra, mycket högre priser!
 

Forslund

Aktiv medlem
Se min editering ovan. Lustig slump att just de tre objektiv du äger själv är de enda där Cyberphotos kampanjpriser ligger nån hundralapp (i ett fall nån tusenlapp) under konkurrenternas!
Fortsätt gärna jämförelsen Erland. Det är bra för konkurrensen, men även för diskussionen. Mina exempel är ren slump.
 

Forslund

Aktiv medlem
Observera att man måste klicka på "Läs mer" på Cyberphotos kampanjsida för att få veta kampanjpriset.
Det är just det som gör att REAn känns ärlig. Man är noga med att redovisa ordinarie pris och REA priset.

Jag gillar cyber, men handlar sällan där pga de generellt sätt höga priserna. Jag tror inte att man kan kalla mig partisk i frågan.
 

drejjan

Aktiv medlem
Kollar nästan dagligen, men den jag vill ha rear de ej ut! (24" ColorEdge CG243W-BK) För er andra som vill ha skärm har Cyberphoto 1000kr rabatt på 23" skärm från NEC.
 

jamner

Medlem
Nikon WT-4

Nikon WT-4 trådlössändare finns på Media markt i Nacka för 3990kr.
Ett fynd för den som är intresserad.
 
ANNONS