Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Största fotobutiken i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

noyfb

Aktiv medlem
..med störst utbud så man kan gå in och bara...leva. Typ som man gör på Clasan.
Vilken är störst? Japanphoto på Flemingsgatan? Mediamarkt vid IKEA?
 

JanRön

Aktiv medlem
Mediamarkt är "störst" (volymmässigt) av dessa två

Men vill du ha ytterligare kunskap... bra tips och råd...snabba leveranser..m.m.
så rek.:

för Nikon= Kameradoktorn

Övrigt (inkl. Nikon) = Scandinavian Photo

Ps. ovan två har tagit sig tid och engagerat sig... det gav mig intryck.
men smaken är som baken...delad.
 

transalp-01

Aktiv medlem
Jag tycker Mediamarkt är bäst om man ska klämma och känna. De har allt framme. Min son älskar åka ditt och klämma på EOS 1D.

Men deras priser är väldigt varierande, ibland billigt, ibland OK , ibland riktigt dyrt men med Prisjakts app och skanna streckkoder så har man koll.

Men kunskap det har personalen inte.
 

chi_sweden

Aktiv medlem
Jag tycker Mediamarkt är bäst om man ska klämma och känna. De har allt framme. Min son älskar åka ditt och klämma på EOS 1D.

Men deras priser är väldigt varierande, ibland billigt, ibland OK , ibland riktigt dyrt men med Prisjakts app och skanna streckkoder så har man koll.

Men kunskap det har personalen inte.
Den personalen jag mött på fotoavdelning på Media Markt i Heron City,har varit oerhört kunniga och hjälpsamma. Det finns 2 riktiga "stjärnor" där och ska jag köpa några fler objektiv eller annat till mina Lumix-kameror så kommer jag att vända mig dit. Har verkligen fått hjälp och trevligt bemötande på fotoavdelningen :)

/chi
 

vFrost

Aktiv medlem
Scandinavian Photo i Stockholm är ju helt klart stor och har bra grejer framme. Tyvärr så har servicen där inte varit på topp de gånger jag varit där.

MediaMarkt tycker jag är bäst, iaf om man ska köpa kamera eller objektiv. De är lite sämre på tillbehör och stativ men helt okej för en butik som inte är enbart fotoinriktad.

Som någon sa så MediaMarkt i heroncity, väldigt bra personal som gillar foto och film. Kommer ihåg besöken där mycket väl. :)
 

gatica

Aktiv medlem
jag gillar småbutiker och vill att dom ska finnas kvar. därför handlar jag hos dessa även om det är lite dyrare, gäller allt jag köper, foto, friluftskläder, möbler.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Fotokungen på Södermalm har jag endast beställt via hemidan från, men de har butik o är kända för en mkt bra service.
Hur mkt de har i butiken vet jag dock inte.
 

vFrost

Aktiv medlem
Fotokungen på Södermalm har jag endast beställt via hemidan från, men de har butik o är kända för en mkt bra service.
Hur mkt de har i butiken vet jag dock inte.
Butiken är väldigt liten, lite som ett kryp-in men de har oftast bra sortiment och service.
En sak jag tyckte var lite udda var att öppetköp endast gällde via nätet och inte när man handlar i butik.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Butiken är väldigt liten, lite som ett kryp-in men de har oftast bra sortiment och service.
En sak jag tyckte var lite udda var att öppetköp endast gällde via nätet och inte när man handlar i butik.
Det är väl inte öppet köp i någon butik, möjligen bytesrätt. Det tycker jag är bra, så slipper man riskera att få använda grejer som i t ex USA. Att det är ångerrätt i 14 dagar vid köp över nätet är lagstadgat och inget handlarna kan avtala bort.
 

vFrost

Aktiv medlem
Det är väl inte öppet köp i någon butik, möjligen bytesrätt. Det tycker jag är bra, så slipper man riskera att få använda grejer som i t ex USA. Att det är ångerrätt i 14 dagar vid köp över nätet är lagstadgat och inget handlarna kan avtala bort.
Ja, det kanske är så. Handlar inte så mycket i butik när jag tänker efter. :)
 

noyfb

Aktiv medlem
Fotokungen på Södermalm har jag endast beställt via hemidan från, men de har butik o är kända för en mkt bra service.
Hur mkt de har i butiken vet jag dock inte.
Var där idag och köpte ett Sigma 17-50 f/2.8. De har mkt inne och kan sina saker.
Har märkt att jag inför större inköp läser ALLT som finns på Internet. Sedan ut till någon större butik (därav frågan) för att klämma. Sedan köper jag hos Fotokungen eftersom de ligger närmast.

Älskar Internet och vad det gjort för priserna och tillgången men med dyrare prylar vill jag kunna gå tebax till affären ifall det strular.
 

zyknos

Aktiv medlem
Beställde ett objektiv från mediamarkt, visste redan vad jag skulle ha, så behövde ingen hjälp eller service. Men iaf, killen som beställde den, kollade upp på prisjakt och gav mig det priset som var det billigast där! Mkt uppskattat!
 

Forslund

Aktiv medlem
Butiken är väldigt liten, lite som ett kryp-in men de har oftast bra sortiment och service.
En sak jag tyckte var lite udda var att öppetköp endast gällde via nätet och inte när man handlar i butik.
Det är inte udda. Det är olika lagstiftningar som reglerar köp i butik och köp på nätet.

Fotokungen är riktigt bra.. Snabba på mail och telefon.

Rajala har jag bara haft problem med. Svarar aldrig på telefon eller mail. Blivit inlurad till stan för att köpa en begagnad 1D "Hoppsan, det var bara kartongen kvar. Kameran är såld sedan länge.." En annan gång satt de med polarna och drack öl i lokalen en fredag. Verkade måttlig intresserade av att betjäna mig.

SP, likaså.. Lååånga köer och känns ofta som att det är kompisar och snackare som står och hänger i kassan. Har flera gånger gånger blivit hänvisad till hemsidan när jag varit i butiken. Jag går hellre till MM faktiskt.
 
ANNONS