Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikonkamera för 3-4000:-. Tips önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)

ACfotoamatör

Aktiv medlem
Jag har en släkting som letar systemkamera för en ganska billig peng i dessa sammanhang. Hon har idag en Nikon D60 skrev hon till mig, och önskar nu köpa en ny kamera i prisklassen som jag nämnde ovan. Har ni tips på en så prisvärd kamera som möjligt? Hon fotograferar bara till husbehov och något avancerat behövs ej.

/Ann-Charlotte
 

caar7629

Aktiv medlem
Vad vill hon vinna med ett byte då? Bättre bildkvalitet eller bättre handhavande? Vill hon köpa nytt eller kan hon tänka sig begagnat?
 

caar7629

Aktiv medlem
PS. Om hon "bara fotograferar för husbehov" och inte behöver något avancerat förstår jag inte varför hon vill byta.
 

Eric Hale

Aktiv medlem
Ofta kan ett nytt objektiv vara en klokare investering än ett nytt kamerahus, men det beror som sagt lite på vad man är ute efter också. Vad är hon inte nöjd med?


Jag har en släkting som letar systemkamera för en ganska billig peng i dessa sammanhang. Hon har idag en Nikon D60 skrev hon till mig, och önskar nu köpa en ny kamera i prisklassen som jag nämnde ovan. Har ni tips på en så prisvärd kamera som möjligt? Hon fotograferar bara till husbehov och något avancerat behövs ej.

/Ann-Charlotte
 

ACfotoamatör

Aktiv medlem
Om jag förstod henne rätt fungerar inte den kamera hon har nu, och hon är därför på jakt efter en ny. Hon vill i alla fall ha en ny kamera och frågade mig om jag kunde rekommendera något, men det kan jag inte, därav frågan här. Så vet ni helt enkelt någon hyfsat okej kamera i prisklassen 3-4000:- så är det vad hon söker.
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Om jag förstod henne rätt fungerar inte den kamera hon har nu, och hon är därför på jakt efter en ny. Hon vill i alla fall ha en ny kamera och frågade mig om jag kunde rekommendera något, men det kan jag inte, därav frågan här. Så vet ni helt enkelt någon hyfsat okej kamera i prisklassen 3-4000:- så är det vad hon söker.
Nikon 5100 hos Fotokungen 3490:- är väl det vettigaste om hon vill stanna med Nikon. Fotokungen är en väldigt bra butik att handla av och dom skickar fraktfritt!
 

caar7629

Aktiv medlem
... eller Nikon d3100 med bildstabiliserat kitobjektiv för 2990:- hos SIBA

Har hon redan ett bildstabiliserat objektiv från den gamla kameran kan hon ju behålla det. Det är i så fall märkt "VR". I annat fall kan det vara värt att skaffa ett modernare objektiv på samma gång eftersom det inte kostar många hundralappar extra.
 
Senast ändrad:
ANNONS