Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reklam reklam reklam!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hej!
Nu hittar jag knappt till forumet och var är alla andra trådar? Fattar inget igen, varför gör ni om hela tiden?
Nu märker jag av en störande tjock reklamgrej i övre delen, måste ni ha den där? Räcker det inte med alla reklam i högerkanten???? Så störande! Ta bort!
Mvh Eva
 

Wiking 1

Aktiv medlem
Eva, om du går in under din profil och menyn Utseende/Inställningar så finns det ett val där som gör att mindre antalet annonser inte syns. Helst vill man ju ha en knapp så att alla annonser försvinner.
 

Cambo

Aktiv medlem
Bara om man är silver eller guldmedlem. Trött som f-n på all blinkande reklam både uppe och på sidan. Går inte firman ihop utan detta?
 

Lintott

Aktiv medlem
Eva, om du går in under din profil och menyn Utseende/Inställningar så finns det ett val där som gör att mindre antalet annonser inte syns. Helst vill man ju ha en knapp så att alla annonser försvinner.
Tack men detta gällde tydligen inte mig! :( Så trist med all störande reklam. Mitt förslag är i alla fall att ta bort den i övre kanten, den fanns ju inte där förut! Så varför nu? Jag kommer inte köpa någon grej för 2990:- i alla fall!
Mvh
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jag har använt internet sen 9600-modemen.. Har aldrig stört mig på reklam och klickar aldrig på annonser. Ser inte ens reklamen.. Är inte intresserad liksom..
 

Smw

Aktiv medlem
Hej!
Nu hittar jag knappt till forumet och var är alla andra trådar? Fattar inget igen, varför gör ni om hela tiden?
Nu märker jag av en störande tjock reklamgrej i övre delen, måste ni ha den där? Räcker det inte med alla reklam i högerkanten???? Så störande! Ta bort!
Mvh Eva
Hej !

Var glad för reklamen, klicka på den lite då och då, utan den hade det inte funnits
såna här bra sidor.

Protestera högljutt om/när den blir för störande, red blir givetvis rasande allrahelst
om det är en "fripassagerare" som klagar. De är dock de första som drar, sen drar resten.

---------------

Jag tycker att i regel så har Fs trevilg och relevant reklam, dock inte alltid.

På en del sidor har jag Adblock, när det börjar gunga in för många apor, brumma förbi för
många bilar eller blinka alldeles hysteriskt.

Jag tror inte jag är unik i detta, här blev då den alltför aggresiva reklamen en förlust i stället.

Använd inte Adblock på Fs.

//MW
 

Lintott

Aktiv medlem
Hej !

Var glad för reklamen, klicka på den lite då och då, utan den hade det inte funnits
såna här bra sidor.

Protestera högljutt om/när den blir för störande, red blir givetvis rasande allrahelst
om det är en "fripassagerare" som klagar. De är dock de första som drar, sen drar resten.

---------------

Jag tycker att i regel så har Fs trevilg och relevant reklam, dock inte alltid.

På en del sidor har jag Adblock, när det börjar gunga in för många apor, brumma förbi för
många bilar eller blinka alldeles hysteriskt.

Jag tror inte jag är unik i detta, här blev då den alltför aggresiva reklamen en förlust i stället.

Använd inte Adblock på Fs.

//MW
Nu förstår jag inte, jag är ingen "fripassagerare" och betalar men jag är ingen guldmedlem heller! Och varför ska man klicka på reklam när man inte är intresserad av någon reklam alls? Och varför ska man inte använda Adblock på Fotosidan?
Och det är ju det jag nu gör: protesterar då den breda reklambandet i överkanten inte fanns där tidigare, den stör!
Mvh
 

the-mobe

Aktiv medlem
Hej !

Var glad för reklamen, klicka på den lite då och då, utan den hade det inte funnits
såna här bra sidor.

Protestera högljutt om/när den blir för störande, red blir givetvis rasande allrahelst
om det är en "fripassagerare" som klagar. De är dock de första som drar, sen drar resten.

---------------

Jag tycker att i regel så har Fs trevilg och relevant reklam, dock inte alltid.

På en del sidor har jag Adblock, när det börjar gunga in för många apor, brumma förbi för
många bilar eller blinka alldeles hysteriskt.

Jag tror inte jag är unik i detta, här blev då den alltför aggresiva reklamen en förlust i stället.

Använd inte Adblock på Fs.

//MW
Behövs inte klicka på reklam det är sidvisningar som räknas, dock är det möjligt att det utgår en liten slant till fotosidan om det blir ett köp av klicket. När reklamen tar upp 1/3 av sidan då har vad som är okey passerats med råge. Annonserna på högerkanten kan jag stå ut med men när det börjar komma stora reklam skyltar mitt på sidan då åker addblock på direkt sen är jag är iofs en reklamhatare av större rang.

Skall dock tilläggas att fotosidan är en av de få sajter som har mycket relevant reklam i förhållande till innehållet på sidan.
 

martinot

Aktiv medlem
Visst kan det vara lite irriterande med för mycket reklam ibland, men skulle inte säga att Fotosidan tillhör någon sajt som sticker speciellt negativt ut ur mängden på detta sättet.

Dessutom så måste ju alla tjänster som är lite större och av högre kvalitet finaniserars på något sätt. Det kostar pengar att både utvecka en sajt, att drifta och underhålla den, samt att producera innehåll (nyheter, artiklar, tips, reportage, recensioner, etc).

Oftast, om man inte kan leva på bidrag/subventioner, så är det vanligaste och största intäktsalternativet reklam, och i andra hand betalfinansierat av användarna (i form av prenumerationer och liknande).

Fotosidan erjbuder bägge alternativen för sina medlemmar (precis som Spotify och andra tjänster). Själv så är jag änn så länge obetalande medlem, och har inga problem med reklamen. Jag vet ju att det är den som framför allt kan möjliggöra denna tjänsten.

Har själv bara varit medlem en kort tid (ca ett halvår, men läst en del nyheter och annat på sajten innan), men väldigt tacksam för att denna existerar. Istället för att spärra reklamen så brukar jag tvärt om läsa erbjudanden som jag är intresserad av. Har även köpt kamera, väskor, och andra tillbehör genom att klicka mig vidare på annonserna (ifrån Cyberphoto, och andra relevanta annonsörer).

Tycker man skall stödja de sajter och tjänster man verkligen gillar och använder så långt det går. Stödjer men dem inte med betalande medlemskap så tycker jag att man kan stödja deras annonsörer och sammarbetspartners.

Gör inte detta av alturistiska skäl, och det är bara när jag ändå skall köpa något som jag passar på att göra det via länkar eller annonser ifrån de sajter jag ofta använder/läser/lyssnar på. Det är av rent egoistiska skäl för att jag vill kunna se att sajterna kan ha råd att utvecklas och drivas vidare.

Så precis som man förr i tiden "supportade sin lokala fysiska handlare" - så tycker jag att man åtminstone skall överväga att göra det samma i den moderna tidens motsvarigheter, i form av communitys och sajter man verkligen använder och uppskattar.
 

afe

Aktiv medlem
Och varför ska man inte använda Adblock på Fotosidan?
Om alla skulle blockera alla annonser på FS förlorar företaget en stor del av de intäkter som gör det möjligt att driva sajten. Så ser tyvärr verkligheten ut för de flesta som driver den här typen av sajter, och reklamen är ett nödvändigt "ont". Förhoppningsvis är ändå reklamen här relevant för de flesta användare, så att den inte stör så mycket.

Personligen störs jag sällan av reklam över huvud taget, eftersom den finns överallt (inte bara på nätet).
 

Lintott

Aktiv medlem
MEN dåså då kan ju alla som inte betalar sitt medlemskap se all reklam och vi som betalar bara se den reklamen till höger? Var inte det en bra idé?
Mvh
 

afe

Aktiv medlem
Om du är silver- eller guldmedlem kan du välja att stänga av visning av stora annonser (som den stora som visas just nu).
 

knobloch

Aktiv medlem
Hej!
Nu hittar jag knappt till forumet och var är alla andra trådar? Fattar inget igen, varför gör ni om hela tiden?
Nu märker jag av en störande tjock reklamgrej i övre delen, måste ni ha den där? Räcker det inte med alla reklam i högerkanten???? Så störande! Ta bort!
Mvh Eva
Dagens I-landsproblem. Bit ihop och lev med det. Du överlever. :)
 
ANNONS