Annons

Frilägga till vit bakgrund. Nättjänster?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Jag funderar på att anlita någon som är proffs på att frilägga till att göra just det. Som jag har fattat det finns det tjänster som är både skickliga, snabba och billiga. Det handlar om kanske ett 20-tal bilder av kläder på provdockor som jag vill ha mot vit, eller nästan vit, bakgrund.

Är det någon som har erfarenhet av detta som kan rekommendera någon firma som gör det med hög kvalitet både snabbt och billigt?

När jag googlat hittar jag t ex dessa:

http://squidpix.se/

https://www.misterclipping.com/

http://www.urklipp.se/frilaggning.php

http://se.pixelz.com/


Någon som testat ovanstående eller kan rekommendera andra?
 

wangblad

Aktiv medlem
Jag har testat lite, men jag är så j-a dålig på det :)
Trollspöt duger sällan till detta. Ofta krävs pilligt handarbete för att putsa kanterna. Jag är rätt bra på det. Kan skicka exempel på friläggningar om du vill eller lägg ut en här som du vill ha. Jag kan göra vittt runtom eller helt genomskinligt.
 

iSolen.se

Guest
Inte en chans...inte ens OK betalning om det ät i Indien eller KIna. Nåt företag som utnyttjar utsattas läge kanske?
Den som jag provade var i indien och det kostade lite mer men dög inte. Räknar inte med att någon ska behöva vara utsatt, löneläget i indien är lågt om man går utanför Bangalore.
 

fallet

Avslutat medlemskap
Jag har arbetat som friläggare hos Squidpix och har bara positiva saker att säga om företaget. Inga arbeten skickas utomlands utan görs av utbildade grafiker.
 

fallet

Avslutat medlemskap
I Sverige? Fantastiskt. Men hur blir det lönsamt? (sen kan väl iofs folk vara utbildade i utlandet också.)
Ursäkta om det var lite kortfattat men jag menade just i Sverige och ja det finns väldigt många duktiga utanför Sverige med, syftade på att det inte skickas vidare till lågavlönade arbetare med dåligt resultat.
Lönsamheten är inte jag medveten om utan jag var som sagt anställd.
 

martinator

Aktiv medlem
Två saker slår mig...
Ett -varför vill någon frilägga till vit bakgrund? Det man vill är väl att frilägga så bakgrunden blir transparent? Vitt är ju ofta lika värdelöst som valfri bakgrund.

Två - Varför leverera många med banor? Kanaler är ju att föredra i nästa alla sammanhang...
Banor i all ära, det är väldigt bra vid tex produktfoto, men kanaler tillåter så mycket mer.

/martin

Inte för att vara så, men jag har kollat på squidpix hemsida och utifrån deras portfolio hade jag valt någon annan....
 

iSolen.se

Guest
Två saker slår mig...
Ett -varför vill någon frilägga till vit bakgrund? Det man vill är väl att frilägga så bakgrunden blir transparent? Vitt är ju ofta lika värdelöst som valfri bakgrund.

Två - Varför leverera många med banor? Kanaler är ju att föredra i nästa alla sammanhang...
Banor i all ära, det är väldigt bra vid tex produktfoto, men kanaler tillåter så mycket mer.

/martin

Inte för att vara så, men jag har kollat på squidpix hemsida och utifrån deras portfolio hade jag valt någon annan....
Jag brukar vilja ha emot transparent så länge output är en psd-fil. Är den jpeg har man inte så mycket val.

Det gäller produktfoto i både mitt och TS fall.

Tycker hemsidan var bra, då vet jag att det inte duger. Tjejen med ditklistrade armar var skräckexempel redan i 300px.

Vägen ett annat exempel. När man betalar för en tjänst vill i all fall jag att det ska bli bättre än om jag själv gjort jobbet.
 

martinator

Aktiv medlem
Jag brukar vilja ha emot transparent så länge output är en psd-fil. Är den jpeg har man inte så mycket val.
Jag förutsätter att ett företag som utger sig för att vara professionell levererar det man önskar...
JPEG är något JAG som kund kanske efterfrågar om jag sitter i sommarhuset med askass uppkoppling, annars så räknar jag med PSD...
 

iSolen.se

Guest
Jag förutsätter att ett företag som utger sig för att vara professionell levererar det man önskar...
JPEG är något JAG som kund kanske efterfrågar om jag sitter i sommarhuset med askass uppkoppling, annars så räknar jag med PSD...
JAG efterfrågar PSD men de flesta bildbyråerna envisas med jpg (oavsett uppkoppling) :)

Man kan förstås alltid konvertera själv, det är nog bäst så.
 
ANNONS