Annons

Bild till sommaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Nixau

Ny medlem
Hej! Till sommaren så kommer jag nog att åka på jobbet att fota killens skyline när den är färdig. Eftersom jag är nybörjare så vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga för att få det riktigt bra. Vad ska man tänka på, och vilka vinklar är bäst och hur man ska man göra med ljuset? Om man fotar en solig dag, är det bättre att använda cirkulärt polarisations filter då så att det inte bara blir en massa blänk på bilderna?

Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få! :)
 

tompa86

Aktiv medlem
Hej! Till sommaren så kommer jag nog att åka på jobbet att fota killens skyline när den är färdig. Eftersom jag är nybörjare så vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga för att få det riktigt bra. Vad ska man tänka på, och vilka vinklar är bäst och hur man ska man göra med ljuset? Om man fotar en solig dag, är det bättre att använda cirkulärt polarisations filter då så att det inte bara blir en massa blänk på bilderna?

Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få! :)
Vinklar är lättast att prova sig fram tycker jag...

Just en vinkel kanske passar sig bakifrån medans en annan passar framifrån ja du förstår nog vad jag menar
Sen är väl det beroende på fotoplats också vad som funkar och inte
 

bilbilder.se

Aktiv medlem
Har du inget polfilter så fota i skymning, så slipper du mycket reflektioner. Testa en klassisk snett framifrån bild, det brukar funka bra. Se till att framhjulen alltid är vända så att du ser fälgen och inte däcken.
 
ANNONS