Annons

Hjälp! Hur få en 10D att komma upp i utforskaren?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Jag lyckas inte få en väns Canon 10D att komma som en enhet i utforskaren på Windows 7. Hur sjutton ska jag få fram rawfilerna? På hennes Mac så går det bara få upp dom i Iphoto och där syns inte raw-filerna och inte går det att flytta dom heller. Det är bara jpegs som följer med om man försöker dra och släppa i en annan mapp...

Har installerat medföljande Canon skivan på min pc, men kameran kommer ändå inte upp som en enhet i utforskaren. Allt jag vill göra är ju bara att dra mappen från kameran och lägga den på skrivbordet..

Hur sjutton ska jag göra?

Tack på förhand!
 

RolandM

Aktiv medlem
Vill minnas att Canons kameror inte fungerar som en diskenhet, utan kräver att Canonprogrammet Zoombrowser eller någon av dess kompisar på CDn används. En minneskortläsare som tar compactflash att koppla till datorn är stalltipset, vilket gör att ingen programvara fråbn Cabon behöver läggas in på datorn för att kunna kopiera filer.

Det är skit när tillverkarna larvar sig med att inte göra kamerorna till diskenheter..
 

Tibor

Aktiv medlem
Behövs ingen EOS Utility....

I menyn på din 10D :
ändra värdet för "kommunikation" från "normal" till "PTP".
Jag gjorde så nu på min 10D och den hitades direkt av Vista och kom upp snällt och fint som en enhet i Explorer.
 

Bilagor

ANNONS