Annons

Framkalla Dia E6

Produkter
(logga in för att koppla)

trax

Aktiv medlem
Crimson har slutat med E6 tjänsten upptäckte jag när Crimson returnerade mina rullar via posten. Supertrist!
Har prövat qpix en gång där jag även beställde papperskopior men som såg hemska ut färgmässigt, så dit är jag inte sugen att skicka mina rullar, det är iof bara framkallning av film som ska göras.
Vart skickar ni era dia filmer?
 

Bomber_5000

Medlem
Jag har exakt samma problem, vem framkallar E-6 till vettiga pengar? Eller får man gå över till negativ färgfilm helt?
 

blj

Aktiv medlem
Framkallning E 6

Hej! Prova med Team Framkallning deras priser för E 6 135 och 120 film är 100kr
tel. ?46 708 788 941. kontakt e-post info@ teamframkallning.se.
Har framkallad negativfärgfilm där dom gör ett bra jobb.
 

ebarile

Aktiv medlem
Crimson har slutat med E6 tjänsten upptäckte jag när Crimson returnerade mina rullar via posten. Supertrist!
Har prövat qpix en gång där jag även beställde papperskopior men som såg hemska ut färgmässigt, så dit är jag inte sugen att skicka mina rullar, det är iof bara framkallning av film som ska göras.
Vart skickar ni era dia filmer?
Som det ser ut just nu finns det två labb kvar (med säkerhet) som framkallar E6 i Sverige. Det ena är det som nämnts, Team Framkallning i Stockholm. Såvitt jag vet har de tagit över Diabolagets maskiner. Det andra alternativet är Matssons Foto i Lund.

Scandinavian Photo har skickat till ett labb som jag tror det finns en viss osäkerhet kring. Men du kan ju alltid fråga. De kan förstås fortfarande vara igång.
 

blj

Aktiv medlem
E 6 framkallning

Proffskopia AB som låg i Jönköping ser nu att företaget har flyttat till Gränna.
Har framkallad E 6 och negativfärgfilm där deras priser var dyrare än andra labb,
men ett fint jobb gjorde dom rena fina negativ .
Tel : 0769-454601 eller info@proffskopia.se framgår ej om de framkallar än
www.proffskopia.se man måste kontakta dem.
 

photoboy

Aktiv medlem
E6-framkallning på Japan Photo

Crimson har slutat med E6 tjänsten upptäckte jag när Crimson returnerade mina rullar via posten. Supertrist!
Har prövat qpix en gång där jag även beställde papperskopior men som såg hemska ut färgmässigt, så dit är jag inte sugen att skicka mina rullar, det är iof bara framkallning av film som ska göras.
Vart skickar ni era dia filmer?
Japan Photo tar emot detta i sina butiker :)
 

L A Granis

Aktiv medlem
Proffskopia AB som låg i Jönköping ser nu att företaget har flyttat till Gränna.
Har framkallad E 6 och negativfärgfilm där deras priser var dyrare än andra labb,
men ett fint jobb gjorde dom rena fina negativ .
Tel : 0769-454601 eller info@proffskopia.se framgår ej om de framkallar än
www.proffskopia.se man måste kontakta dem.
Fick min film framkallad och skickad efter ett halvår. Använde då SP´s "framkallningspåse". Hade naturligtvis en del kontakter under tiden med SP, och dom kommunicerade bra. I samband med flytten hade labbet fått problem med nån utrustning som tog tid att fixa, men jag fick alltså filmen + två till med "tillhörande" påsar ( = en årsförbrukning analog film för mig numera) som kompensation. Så uppenbarligen siktar dom på att fortsätta med denna verksamhet. Vi får väl se vilka tidsramar det handlar om då, men det dröjer innan nån av filmerna är tagen, så...
 

L A Granis

Aktiv medlem
Mitt svar/ min kommentar om Scandinavian Photo ("SP") och dess labb skulle vara till sign "ja-foto", och inte till sign "blj"´s inlägg... :-/
 
ANNONS