Annons

Hasselblads snabbkoppling

Produkter
(logga in för att koppla)

glugg

Aktiv medlem
Jag är en lycklig ägare till en H.500 C och har nyligen skaffat Hasselbl. snabbkoppling. Kameran sitter som gjuten på denna koppling.
Nu har jag oxså köpt en lös snabbplatta, den som sitter under bladaren som standard, och har satt den på min Nikon. Den passar bra och sticker inte utanför kameran något.
Men jag får inte fast den ordentligt trots medföljande nyckel för åtdragning blir inte plattan helt stum mot kameran.
Finns det någon som känner igen detta problem å kan ge mej ett tips om hur jag skall göra.
Tack på förhand.
Göran
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Det följde väl med en bricka som man ska använda mellan platta och kamera ibland.

Använder själv Hasselblads snabbkopplingssystem till alla mina kameror.
Även min lilla kompaktkamera kan alltid ha en platta permanent monterad då den inte stör något när den sitter där.
 

glugg

Aktiv medlem
hasse lundberg skrev:
Det följde väl med en bricka som man ska använda mellan platta och kamera ibland.

Använder själv Hasselblads snabbkopplingssystem till alla mina kameror.
Även min lilla kompaktkamera kan alltid ha en platta permanent monterad då den inte stör något när den sitter där.
Näe någon bricka mer än den lilla tunna som liksom ligger försjunken i plattan runt skruven följde inte med. Den tunna brickan verkar mer vara till för att hålla skruven på plats.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Ta vilken bricka som helst som går att trä på skruven, det handlar bara om att stativgängan på kameran inte är tillräckligt djup för att ta emot hela skruven.
 
ANNONS