Annons

Canon Print Studio Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Canon Print Studio Pro fungerar tyvärr inte med Photoshop CS6. Jag överväger att köpa Adobe Lightroom 4 men först vill jag förvissa mig att Canon Print Studio Pro verkligen fungerar med Lightroom 4.

Någon som vet?
 

AFJ

Aktiv medlem
Tycker du att Print Studio funkar bra? Vad använder du det till?

Nyfiken på om det kan vara något även för mig.
 

boris.bonasin

Aktiv medlem
Tycker du att Print Studio funkar bra? Vad använder du det till?

Nyfiken på om det kan vara något även för mig.
Jag har ingen aning ännu. Jag vill prova eftersom jag just skaffat en Canon Pixma Pro-10 och det utlovas av Canon att utskrifter ska vara lättare med hjälp av det programmet.

Tyvärr har jag inte fått mina Canon-papper ännu men jag ska prova med Ilford och se hur det går.
 

AFJ

Aktiv medlem
OK, hör gärna av dig med erfareheter från nya skrivaren. Jag har en Pro 9000 som jag är mycket nöjd med men jag går och klurar på att byta. Färgutskrifterna från 9000 är bra men jag skulle vilja ha lite vassare svartvita utskrifter än det jag får nu.

Funderar på Pro-10 eller Pro-1.
 

boris.bonasin

Aktiv medlem
OK, hör gärna av dig med erfareheter från nya skrivaren. Jag har en Pro 9000 som jag är mycket nöjd med men jag går och klurar på att byta. Färgutskrifterna från 9000 är bra men jag skulle vilja ha lite vassare svartvita utskrifter än det jag får nu.

Funderar på Pro-10 eller Pro-1.
Jag får nog ändra uppfattning om Print Studio efter lite provande fram och tillbaks. Programmet är lättare än PS att skriva ut ifrån och jag kan inte se skillnader i kvalitet mellan de olika utskrifterna.

Jag har använt Ilford Premium Plus Glossy Paper 270 gram som testpapper. Ilfords ICC-profil för pappret och skrivarmodellen är också installerad. Enkelt och bra.

EDIT: Skrivarens kvalitet i jämförelse med andra skrivare kan jag inte bedöma eftersom jag inte har ägt en egen fotoskrivare de senaste 10 åren. Men så mycket kan jag säga, att bra blir det.
 
ANNONS