Annons

Radera bilder på Sony RX100

Produkter
(logga in för att koppla)

Hundblues

Medlem
Någon som vet hur man raderar alla bilder på minneskoertet utan att formatera om det, och utan att behöva välja alla bilder en och en på en Sony RX100iii?
 

Hundblues

Medlem
Hittar inte alternativet Radera alla i mappen (RX100iii). Bara radera alla ett visst datum. Visst kan jag formatera, men jag tyckte det borde gå att radera alla på ett enkelt sätt.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Formatera

Att radera bilderna i stället för att formatera är ett utmärkt sätt att höja chanserna till problem med korten. Har du inga andra filer på korten utan bara bildfilerna som ändå ska bort så vänj dig vid att alltid formatera i kameran.
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Finns absolut ingen fördel med att inte formatera kortet om man ändå ska ta bort alla bilder. Vad är det som gör att du inte vill göra det?
 

Hundblues

Medlem
Alltså jag har inget emot att formateta, det brukar jag göra. Jag är bara frustrerad av att inte hitta hur man raderar alla bilder. Det borde ju gå.
 

martinot

Aktiv medlem
Alltså jag har inget emot att formateta, det brukar jag göra. Jag är bara frustrerad av att inte hitta hur man raderar alla bilder. Det borde ju gå.
På sätt och vis så tycker jag att det är bra av Sony att man faktiskt "tvingas" formatera korten istället för att radera alla i ett svep. Det blir bättre för användaren och minneskorten i längden.
 

Hwahlberg

Medlem
Hittar inte alternativet Radera alla i mappen (RX100iii). Bara radera alla ett visst datum. Visst kan jag formatera, men jag tyckte det borde gå att radera alla på ett enkelt sätt.
Du bör kunna välja Visningsätt/View Mode (finns under Delete) och där välja Mappvisning/Folder View istf. Datumvisning/Date View. Sen frågas efter mapp att radera, inte datum. Användbart om man använder flera mappar och vill rensa bara en av mapparna.
Däremot är det nog bra att formatera om minneskortet då och då.
 

Hundblues

Medlem
Du bör kunna välja Visningsätt/View Mode (finns under Delete) och där välja Mappvisning/Folder View istf. Datumvisning/Date View. Sen frågas efter mapp att radera, inte datum. Användbart om man använder flera mappar och vill rensa bara en av mapparna.
Däremot är det nog bra att formatera om minneskortet då och då.
Men där satt den! Tack så mycket. Jag visste väl att det var mej det var fel på som inte kunde hitta funktionen.
 

Hundblues

Medlem
Tack alla som läst min fråga och svarat. Som sagt, jag ville främst veta hur man gör när man enkelt raderar bilder, och det fick jag svar på. Och jag har också fått höra vikten av att formatera minneskortet. Visserligen brukar jag göra det, men jag visste inte att det var så tydligt att det är att föredra. Men nu vet jag. Tack.
 
ANNONS