Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Säger varken bu eller bä , jag kan ha haft tur också men det var vad som skedde iallafall.

Om du inte slår till på D850 som är ett proffessionellt arbetsverktyg som klarar allt (dubbla kortplatser,batterigrepp,snabb autofokus,byggd som en stridsvagn m.m.)om man inte ska filma mycket så vänta isåfall tills (om) Nikon släpper spegellös kamera i paritet med D850.
Har en D800E som jag klarar mig med i överskådlig tid.
Ibisen på Z modellerna har redan haft återkallningar.
Ja, där ser man. Tur att man inte måste vara först så fort något nytt kommer ut på marknaden.
 

landen

Aktiv medlem
Fick idag mitt Samyang 45mm f1.8 från E-Infinity.
Nöjd med allt utom leveranstiden.

1 dec
Lägger ordern

5 dec
Frågar varför inget hänt då det i första mailet skulle ta 3 dagar innan det skickas.

Får då svaret:

Hi Erik,
Thank you very much for your email.
Please allow 7 to 15 working days for delivery to your address.

7 dec
Jag får info om att min order nu är "Processed" och att jag inom 3 dagar kommer få tracking nummer.

9 dec
Jag får trackingnummer (DHL Express)

16 dec
Jag måste stanna hemma en hel dag för att E-Infinity har angett att leveransen måste levereras hem till mig och kan ej ändras till ombud.

Snabbt gick det inte, men nu sitter jag här och klämmer på ett fin fint objetiv som i slutändan blev 3200kr istället för 3999kr.
 

Johan.76

Aktiv medlem
Fick idag mitt Samyang 45mm f1.8 från E-Infinity.
Nöjd med allt utom leveranstiden.

1 dec
Lägger ordern

5 dec
Frågar varför inget hänt då det i första mailet skulle ta 3 dagar innan det skickas.

Får då svaret:

Hi Erik,
Thank you very much for your email.
Please allow 7 to 15 working days for delivery to your address.

7 dec
Jag får info om att min order nu är "Processed" och att jag inom 3 dagar kommer få tracking nummer.

9 dec
Jag får trackingnummer (DHL Express)

16 dec
Jag måste stanna hemma en hel dag för att E-Infinity har angett att leveransen måste levereras hem till mig och kan ej ändras till ombud.

Snabbt gick det inte, men nu sitter jag här och klämmer på ett fin fint objetiv som i slutändan blev 3200kr istället för 3999kr.
Har för mig att det står att det kan dröja lite extra nu för dom har mycket att göra.
Gick rätt så fort för mig med mitt Sony objektiv.

En grej som kan ställa till det lite därifrån är att man får vara noga med adressen. För mig blev det lite fel. (mitt eget handhavande) men resulterade att mitt paket (med minneskort) inte gick iväg. Det fastnade hos DHL i England. Men efter lite mail fram och tillbaka med E-Infinity. Va lite orolig att dom inte skulle svara, och att det skulle bli mer krångel. Men dom svara och försökte lösa problemet, vilket dom gjorde och efter någon vecka extra fick jag mitt paket.

Däremot dåligt som du skriver att dom inte kan leverera till utlämningsställe. Att man måste va hemma. Det är kasst.

Grymt bra priser. i alla fall Får väl se hur länge det håller.

// Johan
 

landen

Aktiv medlem
Jag fick som sagt paketet till ett DHL utlämningsställe jag fick välja själv, något måste ha strulat för er?
Det är avsändaren som bestämmer, ringde DHL. De va hjälpsamma, men kan inte ändra om avsändaren har bestämt att det endast är hemleverans som gäller, då bryter de sitt avtal. Händer ofta då jag beställer saker från Tyskland med (cykelprylar).

Lite från gång till gång då med. Tröttsamt då det snarare är ett straff än en tjänst då man jobbar heltid att behöva sitta hemma och uggla en hel dag.
 

Third eye

Aktiv medlem
E-infinity och brexit

Känner nu att jag har noll koll på vad Brexit faktiskt innebär.
31 jan sker brexit, och någon slags övergångstid tar över. Men vad sker med tullunionen?
Hela tiden trott att 31 jan så bryts eu-samarbetet som det ser ut idag.

Har bestämt mig för en Sony A7r IV och funderar på hur bråttom jag har om jag vill fynda från E-infinity?
Tuller eller inte 31 jan?

Någon som är påläst?
 

lonian

Aktiv medlem
Just nu är det kampanj på Nikon Z6 på cyberphoto. Alltså samma pris som på e-infinity.
Måste bestämma mig snart.
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
31 jan sker brexit, och någon slags övergångstid tar över. Men vad sker med tullunionen?
Genomförs Brexit den 31 januari efter nuvarande avtal så kommer de gå in i en övergångsperiod där nuvarande avtal står sig t.o.m. 31 december 2020. När det datumet nås så måste man antingen ha slutit ett nytt handelsavtal eller kommit överens om en förlängning. Annars så infaller de standardiserade handelsreglerna enligt WTO med diverse tullar.
 

Third eye

Aktiv medlem
För de som undrat ( kanske redan fastställt i tråden). Kachashop och E-infinty är samma folk.
Beställde från Kashashop och följesedeln säger E-infinity.
 

Third eye

Aktiv medlem
Ok, idag fick jag min efterlängtade A7rIV, beställd av Kachashop i Italien och levererad av E-infinity England.

Såg också nyligen ett inslag på nyheterna om Svenska företag som hade bråttom att få tullkredit i England inför urträdet nu sista Januari, vilket får mig att tro att samma gäller omvänt och att detta kan skapa problem trots att uppfattningen är att man kan handla året ut under de premisser som varit flrdelaktiga.

Jag utgick från att varan skulle gå från Italien (står att varan finns i Italien på säljsidan), men levererades från England...då borde rimligtvis tullhantering ske Uk-->Se. Jag tror Kachashop finns på Ebay med Tysk, Fransk och Engelsk "undershop" och detta kan ju strula rejält tänker jag om det ändå skickas från England.

Så var lite på tårna ni som planerar inköp :)
 

Mr_North

Medlem
Ok, idag fick jag min efterlängtade A7rIV, beställd av Kachashop i Italien och levererad av E-infinity England.

Såg också nyligen ett inslag på nyheterna om Svenska företag som hade bråttom att få tullkredit i England inför urträdet nu sista Januari, vilket får mig att tro att samma gäller omvänt och att detta kan skapa problem trots att uppfattningen är att man kan handla året ut under de premisser som varit flrdelaktiga.

Jag utgick från att varan skulle gå från Italien (står att varan finns i Italien på säljsidan), men levererades från England...då borde rimligtvis tullhantering ske Uk-->Se. Jag tror Kachashop finns på Ebay med Tysk, Fransk och Engelsk "undershop" och detta kan ju strula rejält tänker jag om det ändå skickas från England.

Så var lite på tårna ni som planerar inköp :)
Hur lång tid tog det från att du gjorde din beställning till att kameran kom ?

Går i tankarna att beställa från E-infinity men frågan är om varan hinner komma igenom tullarna innan Brexit om jag beställer nu.
Känns lite vanskligt att chansa om det nu skulle bli moms på grejerna om varan kommer för sent och det här handelsavtalet inte gäller året ut som många tror det ska göra.
 

Third eye

Aktiv medlem
Hur lång tid tog det från att du gjorde din beställning till att kameran kom ?

Går i tankarna att beställa från E-infinity men frågan är om varan hinner komma igenom tullarna innan Brexit om jag beställer nu.
Känns lite vanskligt att chansa om det nu skulle bli moms på grejerna om varan kommer för sent och det här handelsavtalet inte gäller året ut som många tror det ska göra.
Alla gånger jag beställt från E-infinity så har det tagit 5-6 vardagar från order till leverans. När man beställer så tar det 2-3 dagar då det händer absolut ingenting, sedan får man äntligen mail med kollinummer och bild på följesedel och produkt vid packning.

Så du bör hinna utan problem :)

Vad blir det?
 

Mr_North

Medlem
Alla gånger jag beställt från E-infinity så har det tagit 5-6 vardagar från order till leverans. När man beställer så tar det 2-3 dagar då det händer absolut ingenting, sedan får man äntligen mail med kollinummer och bild på följesedel och produkt vid packning.

Så du bör hinna utan problem :)

Vad blir det?
Ok, då får man hoppas att det går fort i leveransen som det gjort för dig :)

Jag har funderat ett tag på att hoppa på det spegellösa tåget och gå över till Sony från Nikon, har väntat lite för att se vad Nikon ska komma med men deras spegellösa är ju fortfarande inte i klass med Sony och kommer nog inte vara det på ett tag.
Har kollat lite på A7RIV som du köpte men då jag gillar att fota flygande fåglar så tror jag det blir en A9 eller kanske A9II.

Fick du välja när du gjorde dit köp om du ville ha hemleverans eller hämta paketet hos ett service ställe ?
 

Third eye

Aktiv medlem
Det verkar dock att eftersom Storbritannien lämnar EU med avtal (övergångsperiod för slutförhandling) så skall inte tull tillämpas förrän efter 31/12 i år:
https://www.tullverket.se/sv/foretag/framtidatullhanteringochbrexit/brexitvadinnebardetforsvenskhandel.4.1595a16515ebddfed51193d.html
Min uppföljande fundering var efter nyhetsinslaget ang svenska företag som hade bråttom med tullkredit innan 31:e. Så det verkar som vi kan fortsätta shoppa lite till men att tullhantering kan vara annorlunda. En del hade farhågor att hantering skulle ta avsevärt längre tid för företag som inte hade tullkrediten färdig.
Men jag hörde inte hela inslaget så jag vet inte säkert :)
 

Johan.76

Aktiv medlem
Ok, då får man hoppas att det går fort i leveransen som det gjort för dig :)

Jag har funderat ett tag på att hoppa på det spegellösa tåget och gå över till Sony från Nikon, har väntat lite för att se vad Nikon ska komma med men deras spegellösa är ju fortfarande inte i klass med Sony och kommer nog inte vara det på ett tag.
Har kollat lite på A7RIV som du köpte men då jag gillar att fota flygande fåglar så tror jag det blir en A9 eller kanske A9II.

Fick du välja när du gjorde dit köp om du ville ha hemleverans eller hämta paketet hos ett service ställe ?
Hos Einfinity får man INTE välja leveransställe. Man får det hemkört, på gott och ont.

Jag hade satsat på A9 Mark 2 :) är super nöjd med min.

Hälsningar Föredetta Canon användare
 

Third eye

Aktiv medlem
Ok, då får man hoppas att det går fort i leveransen som det gjort för dig :)

Jag har funderat ett tag på att hoppa på det spegellösa tåget och gå över till Sony från Nikon, har väntat lite för att se vad Nikon ska komma med men deras spegellösa är ju fortfarande inte i klass med Sony och kommer nog inte vara det på ett tag.
Har kollat lite på A7RIV som du köpte men då jag gillar att fota flygande fåglar så tror jag det blir en A9 eller kanske A9II.

Fick du välja när du gjorde dit köp om du ville ha hemleverans eller hämta paketet hos ett service ställe ?
Nej jag hade inget val, paketet kom till ombud.
10 bilder per sekund kommer jag aldrig få ur min A7riv, bedömmer att jag kanske kunde få max 5 bilder per sekund på manuell fokus, jpg o medium kvalitet...så a9:an är ett bättre val ur det perspektivet i alla lägen :)
Men A74:an kändes bra att packa upp, tykte den var skön i handen och nu har jag programerarat snabbknapparna som min A7iii:a så det var bara tuta och köra. Köpte den flr Aps-c läget med sina 26 mpixlar och just nu sitter adapterad (metabones) Sigma 18-35 på och det ser riktigt bra ut.

Om du shoppar så glöm inte att ändra från Paypals valutaomvandling till kreditkortets omvandling, det spar du säkert en tusenlapp på.
 
ANNONS