Annons

Importera hundratals bilder från Onedrive till Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Herve M

Aktiv medlem
Hej,

Jag har hundratals bilder tagna med min Iphone och sparade på Microsofts Onedrive.
För att spara bilderna på min dators hårddisk har jag hittills laddat ned dem och sparat dem men det tar mycket tid.

Är det någon som vet hur man lätt kan kopiera bilderna från Onedrive till datorn jpå ett mer effektivt sätt?

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Hervé
 

iSolen.se

Guest
Hej,

Jag har hundratals bilder tagna med min Iphone och sparade på Microsofts Onedrive.
För att spara bilderna på min dators hårddisk har jag hittills laddat ned dem och sparat dem men det tar mycket tid.

Är det någon som vet hur man lätt kan kopiera bilderna från Onedrive till datorn jpå ett mer effektivt sätt?

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Hervé
Om du har One Drive installerat på datorn behöver du inte tanka ner något, det görs automatiskt. Upplever det inte som så extremt långsamt.

Ett alternativ är att använda Dropbox, det gör samma sak och är snabbare.
 

Herve M

Aktiv medlem
Om du har One Drive installerat på datorn behöver du inte tanka ner något, det görs automatiskt. Upplever det inte som så extremt långsamt.

Ett alternativ är att använda Dropbox, det gör samma sak och är snabbare.
Hej,

Tack men jag förstår inte.
Målet är att flytta bilderna till Lightroom för att redigera dem.
Så för att kunna göra det måste jag först ha bilderna i en flik på min dator för att kunna exportera dem till Lightroom sedan. Man kan inte importera direkt från Onedrive?
Jag kan få bilderna på en flik på min dator genom att ladda ner dem från onedrive. Det går bra om det är några bilder men nu pratar vi om hundratals bilder.
Förstår du mitt problem?
Med vänlig hälsning
Hervé
 

iSolen.se

Guest
Hej,

Tack men jag förstår inte.
Målet är att flytta bilderna till Lightroom för att redigera dem.
Så för att kunna göra det måste jag först ha bilderna i en flik på min dator för att kunna exportera dem till Lightroom sedan. Man kan inte importera direkt från Onedrive?
Jag kan få bilderna på en flik på min dator genom att ladda ner dem från onedrive. Det går bra om det är några bilder men nu pratar vi om hundratals bilder.
Förstår du mitt problem?
Med vänlig hälsning
Hervé
Om du med flik menar mapp så räcker det med att du installerar OneDrive på din dator som kommer du få bilderna dit automatiskt, de gamla och de nya. Du kommer inte behöva "tanka ner" bilderna, det görs i bakgrunden.

Jag har tusentals bilder synkade på detta sätt.
 

reboot81

Aktiv medlem
Jag misstänker att TS laddar ner dem från onedrive's hemsida.
Rådet är att installera appen onedrive så att de synkas ner till datorn.
 

Herve M

Aktiv medlem
Om du med flik menar mapp så räcker det med att du installerar OneDrive på din dator som kommer du få bilderna dit automatiskt, de gamla och de nya. Du kommer inte behöva "tanka ner" bilderna, det görs i bakgrunden.

Jag har tusentals bilder synkade på detta sätt.
Hej Ola,
Stor tack för hjälpen, nu har jag förstått och det fungerar.
Tack igen!
Med vänlig hälsning
Hervé
 

iSolen.se

Guest
Hehe, sedan Windows 10 heter det "app" även i datorn ;).
Inte i min windows, no Apps please :)

Det verkar vara lite blandat, "Add Remove Programs" och "Programs and Features" heter det i iallafall.

Sorry med off topic men det finns "Apps and Features" också och man får inte upp samma dialog. Det finns fler appar än program och program finns i bägge dialogerna,

För att inte spåra ur helt:

TS: Prova gärna Dropbox, tror du kommer gilla det bättre än OneDrive. Jag använder båda och OneDrive strular ibland och tappar syncen, inte Dropbox.
 
ANNONS