Annons

Kameraryggsäck för vandring och resor

Produkter
(logga in för att koppla)

Alve Henricson

Aktiv medlem
Hej. Jag reser cirka sex månader om året och har inte hittat någon bättre lösning än att använda Think Tank kameraväskor Digital Holster till mina kameror. Att ha en kamera-väska/ryggsäck har jag skippat för länge sedan, de är inte anpassade för resor/vandring. Hölster kan man lägga i en ryggsäck, hänga utanpå en ryggsäck, hänga på ett midjebälte, ha hängandes i vanliga remmar eller lägga mellan en bils framsäten för att ha kamerorna redo att skjuta. Ofta reser jag med tre kameror och tre hölster. Vilken ryggsäck/resväska man sedan väljer behöver inte ha något alls att göra med foto, tvärt om.

(PS: Tyvärr har priset för dessa hölster fördubblats i Sverige sedan Scandinavian tagit över försäljningen, men går förhoppningsvis att beställa hölster utomlands.)
 

andreassofus

Aktiv medlem
någon som testat denna?
Manfrotto offroad hiker 30l
https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1009556060/manfrotto/kameraryggsaeck-off-road-hiker-30l-groen

jag är ju på väg att köpa en lowepro rover 45l men är rädd att den kommer bli alldeles för stor för mina vanliga fototurer.

Denna manfrotto är mindre men har ändå väldigt mycket plats för annat som jag vill ha. är dock lite orolig för kamerafacket. vet inte om jag får plats med min canon 6d+batterigrepp med monterat 24-70
samt mitt 70-200 + 90mm magro.

Svårt detta. hittar ingenting som passar perfekt
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Denna manfrotto är mindre men har ändå väldigt mycket plats för annat som jag vill ha. är dock lite orolig för kamerafacket. vet inte om jag får plats med min canon 6d+batterigrepp med monterat 24-70
samt mitt 70-200 + 90mm magro.

Svårt detta. hittar ingenting som passar perfekt
Har inte testat väskan men...

Jag tycker det är bättre att ha ett för stort kamerafack än ett på gränsen till för litet. Gärna hela väskan.
De flesta kamerafack går ju ändra med innerväggarna, och det går utmärkt att stoppa kläder, mackor, och "annat man vill ha" i kameradelen också. Det är "värre" att stoppa kameraprylar i ett vanligt fack.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har en MindshiftGear UltraLight 25L, Scandinavian Photo har den just nu till riktigt bra pris. Det finns även en storlek större. Mer information om väskorna finns här.
Jag köpte en sån förra veckan. Verkar vara mycket gediget ihopsatt och väger trots det inte mycket alls. Många bra finesser; t.ex. löstagbar kamerainsats och plats för en vätskebehållare på cirka 2 liter.
Snart ska jag ut och bära den också, så får jag se hur det känns. :)

För 790 kr är den fynd om den inte är helt hopplös att bära lastad.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Har inte testat väskan men...

Jag tycker det är bättre att ha ett för stort kamerafack än ett på gränsen till för litet. Gärna hela väskan.
De flesta kamerafack går ju ändra med innerväggarna, och det går utmärkt att stoppa kläder, mackor, och "annat man vill ha" i kameradelen också. Det är "värre" att stoppa kameraprylar i ett vanligt fack.
nja jag vill inte ha en ryggsäck där allt bara är ett stort kamerafack. Har haft det och trivs inte alls med det.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Slog till på lowepro rover 45l
http://www.rofoto.se/lowepro-rover-pro-45l-aw-p-1085.aspx?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

det känns som att dom tänkt på allting med den här ryggsäcken. bra lösningar, bra utrymmen. Plats för laptop , plats för mycket annat än bara foto. förberedd med vattensystem.
funkar dessutom som renodlad ryggsäck om man inte vill ha fotogrejer i.
Att den är riktigt snygg också gör ju inget. Fick den dessutom för ett riktigt bra pris så nu hoppas jag att jag trivs med den också :)
 
ANNONS