Annons

Fotoresa Öland

Produkter
(logga in för att koppla)

caalm32

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag skulle vilja resa på en fotoresa till Öland 2020. Vet ni vilken klubb/researrangör som anordnar resor dit?
Har någon rest på en sådan resa? Kan ni berätta om era upplevelser, bra som dåliga. Berätta allt; mat, logi, transport, pris m m.
 

gunte

Aktiv medlem
Det behövs väl inget arr för att åka till Öland. Hyr en stuga på STF Böda vandrarhem och utforska en fantastisk del av ön..
 

Ventures

Aktiv medlem
Vill man utforska på egen hand kan ett tips vara att gå in på t.ex Flickr och söka på "Öland". En massa tjusiga motiv dyker upp och man kan välja de platser som ser intressanta ut. Vädret och årstid spelar förstås in om det ser likadant ut när du kommer dit. Men det kanske bara är paketerade resor som är aktuella och då har jag tyvärr inga tips.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag håller på med en bok Ölands Natur - okända och ökända arter av Pav Johnsson finns på biblioteket, den verkar lovande tycker jag. Den och en kamera så klarar man sig nog ganska bra själv
 

cardazio

Aktiv medlem
Kastlösa kvarnrad
Trollskogen inkl. Skeppsvraket, strand,järnväg
Skurkvarnen i sandvik
Nordens största kvarn även den i sandvik
Skäftekärr
Medeltida borgen mitt på ön vad den nu hette
Raukarna
Vindsurfing söder om bron - haga park
Långe jan/erik
Några fågelreservat / alvaret
Highland cattle i sandvik
Borgholms slottsruin
Solliden
Ta båten ut till blå jungfrun
Sedan finns ju även gokart/crosscart att fota
Ölanda flygplats
Åk längs östra vägen - inte västra om du vill ha mer natur.
Ölandsbron
Kustvägen norrut från Djupvik


Det är väl det mest intressanta som jag kan komma på utöver generell natur som finns överallt. Sista tips är att åka dit under de ruggiga årstiderna. Blir häftiga bilder under fåken.
 

Bokeh

Aktiv medlem
När jag var där på 90 talet bodde jag på STF Böda vandrarhem, du behöver inte någon guide för att upptäcka Öland, du tar dig runt hela ön på en dag med bil.
 
ANNONS