Nu får ni hjälpa mig med hur jag ska skicka bilder till kund.. - Sidan 2 - Fotosidans Forum
OBS: denna grupp är markerad som inaktiv. Gruppvärden kan aktivera den igen genom att redigera inställningarna.

Fotosidans Forum > Intresse / Inriktning > Bröllop > Nu får ni hjälpa mig med hur jag ska skicka bilder till kund..

Notiser

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2017-07-13, 10:23
Bofoto2

Att skicka bilder till bekanta
Ett litet sidospår, men som amatör blev jag senast tillfrågad om bilder på en begravning jag var på nyligen.
Då kommer alltid frågan upp i mitt huvud, vilken upplösning ska jag skicka i?
1200 pixlars bredd funkar troligen bra idag (utan att veta om dom använder surfplatta eller. ...).
Men är det inte troligt att "dom" använder en 100" 8K TV om 5 år eller 20 år för att titta på bilder?
Jag tänker 1920 pixlars bredd som acceptabelt ( och inte så stor bildfil), vad tycker ni?
Gammal 2017-07-13, 11:23
Erik Schalin

Bekanta... Ge dem de pixlar du har om de skall göra ngt med bilderna.
Eller hade jag givit dem för det media de tittar på, vilket troligtvis minst är HD 1920-1080.
Men som detta när de säkert vill spara bilderna så är nog 4K ett bättre framtidsmått.
8K... kommer ta lång tid innan den tekniken är i var mans hem.
Gammal 2017-08-29, 12:12
Elrahir

Bofoto2 skrev: Ett litet sidospår, men som amatör blev jag senast tillfrågad om bilder på en begravning jag var på nyligen.
Då kommer alltid frågan upp i mitt huvud, vilken upplösning ska jag skicka i?
1200 pixlars bredd funkar troligen bra idag (utan att veta om dom använder surfplatta eller. ...).
Men är det inte troligt att "dom" använder en 100" 8K TV om 5 år eller 20 år för att titta på bilder?
Jag tänker 1920 pixlars bredd som acceptabelt ( och inte så stor bildfil), vad tycker ni?
Jag brukar oftast skicka bilder i två upplösningar, en version för skärmvisning/onlinepublicering (typ 1600px längsta sidan) och en fullupplöst version för utskrift.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.

Phottix Mitros Plus Speedlight