Annons

Canon Wifi adapter w-e1 till Canon 7D II

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag fundera på att skaffa Canons Wifi-adapter w-e1. Jag är inte särskilt intresserad av dess funktion att kunna överföra bilder direkt till sociala media osv.

Där emot låter det ju bra att kunna använda mobilen eller plattan som extraskärm till Live view och som fjärrkontroll.

Jag använder nu en app från Chainfire som heter DSLR Controller. Den fungerar som en Live view extra skärm på mobil eller platta, där "alla" kamerans funktioner också är klickbara på skärmen. Kommunikationen sker via en kort OTG-kabel vilket innebär att man har extraskärmen monterad i blixtskon på kameran och då inte är mycket till fjärrkontroll.😊

Därav mitt intresse av Canons wifi-adapter w-e1. Jag vill ha möjligheten att kunna fjärrstyra kameran via en extra Live Wiew skärm.

Detta ska då, enligt Canons egna produktbeskrivning, fungera utmärkt.
Tänkte göra en verklighetskoll med några av er som har denna adapter och Canons egna app (Canon Camera Connect) om det fungerar mer eller mindre bra, eller inte alls.

I samband med detta så undrar jag också om det är möjligtvis finns en adapter som gör att jag kan sätta ett SD-kort i CF-facket
på min 7d II?
Utan att det permanent förstör min kamera.

Mvh Snakevillekid
 

gamleJ

Aktiv medlem
Enkelt uttryckt. Det du efterfrågar gör den:).

Tycker appen är lite trubbig och ologisk men det som stör mest är att kortet inte upprätthåller wifi-uppkopplingen särskilt länge om du är oaktiv för en stund.
 
Tack för svar gamleJ.

Jag tänkte bland annat ha den till att fotografera djur/fåglar med....Där är det ju väldigt långa stunder av inaktivitet och väntan.😁

Kanske inte alls passar mitt syfte då?
Är det krångligt att aktivera wifikopplingen igen, när det tappat signalen?

Hur fungerar det att filma med? Tappar den signalen då med? Jag tänker att när man filmar så är ju kameran aktiv hela tiden medan man filmar.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Tack för svar gamleJ.

Jag tänkte bland annat ha den till att fotografera djur/fåglar med....Där är det ju väldigt långa stunder av inaktivitet och väntan.😁

Kanske inte alls passar mitt syfte då?
Är det krångligt att aktivera wifikopplingen igen, när det tappat signalen?

Hur fungerar det att filma med? Tappar den signalen då med? Jag tänker att när man filmar så är ju kameran aktiv hela tiden medan man filmar.
Håller du igång skärmen så den är vaken så ska det nog fungera att fota fåglar :). Jag har inte filmat men misstänker att det fungerar bra då du är igång med skärm och kamera. Det är inte komplicerat att koppla upp sig igen men eländet kopplar alltid ner i fel ögonblick;)
 
ANNONS