Annons

Fotosidans Forum > Handla > Köpråd > Hjälp! Köpte nyss ett dyrt objektiv, borde jag returnera det?

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2019-12-27, 09:36
Benganbus

Gryningsbris skrev: Hej alla fotointresserade!

Jag köpte nyligen ett nytt, dyrt objektiv via en svensk återförsäljare. Till min förvåning levererades objektivet i en kartong utan något som helst stötskyddande material. Av denna anledning överväger jag nu att utnyttja ångerrätten och skicka tillbaka objektivet. Jag är helt enkelt bekymrad över att objektivet, i värsta fall, på något sätt kan ha skadats under transporten. Förpackningen är helt fri från skador, jag har inte riktigt hunnit testa objektivet ännu.

I min värld skulle ingen seriös fotobutik skicka ett dyrt objektiv utan någon som helst skyddande bubbelplast eller liknande, men jag kanske helt enkelt har överskattat hur stötkänsliga objektiv är?

Hur tycker ni andra att jag skall hantera den uppkomna situationen? Jag vore tacksam för svar!
Som sagt, det här e ju ett fotoforum, använd gärna bilder! :)
Gammal 2019-12-27, 10:42
fotobollfoto

Benganbus skrev: Som sagt, det här e ju ett fotoforum, använd gärna bilder! :)
Han gjorde det i inlägg #12
Gammal 2019-12-31, 06:55
elmfeldt
Redaktör

Flyttat ut OT till egen tråd https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=174661
Gammal 2019-12-31, 16:54
gorred

Hittills bara spekulationer, typ har förpackningen hållit eller ej?
Hittills inte ett ord, eller bild, om objektivet verkligen gått sönder eller inte.
Det går ju inte att få reda på utan att testa objektivet, ta bilder, eventuellt visa dem och be om råd. Och då ser man ju lätt, innan man ens provar om objektivet är skadat till det yttre.
Så, testa objektivet i skarpt läge - vore inte det nåt? Om man nu vill veta om det funkar eller är skadat...
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.

Tether Tools Air Direct Wireless Tethering System