Annons

Sony ILCA-77 II - uppdaterad version av SLT A77

Produkter
(logga in för att koppla)

Jägar3n

Aktiv medlem
Förbokade tidigt ett ex på cyberphoto. Leveransen försenad ett par dagar, fick mail att dom skickar med ett extra batteri för den extra väntetiden. Riktigt bra!
 

J Tjerneng

Aktiv medlem
Sitter och kollar runt på olika åf och hittar detta kit
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006519319/sony-slt-a77-ii-med-af-50-1-4
I skrivande stund 9999 kr

kan man anta att detta är ett "tryckfel" eller?
Den kostar ju 11290 kr utan objektivet

Om jag köper till det priset och de sedan hävdar att det inte stämmer - vad händer?
Oj oj oj. Jag hade ju tänkt avvakta något halvår för att priset skulle gå ner, och för att först uppgradera mig på objektivsidan med ett nytt tele. Men jag har ju också funderat på ett 50/1,4 så nu blev det riktigt svårt det här. :)
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Sitter och kollar runt på olika åf och hittar detta kit
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006519319/sony-slt-a77-ii-med-af-50-1-4
I skrivande stund 9999 kr

kan man anta att detta är ett "tryckfel" eller?
Den kostar ju 11290 kr utan objektivet

Om jag köper till det priset och de sedan hävdar att det inte stämmer - vad händer?
Jo, billigt objektiv. -1291 kr :)
Verkar ju minst sagt underligt med ett så bra erbjudande.

Det är bara att köpa och har man ingått ett avtal så har man, men om det är något fel så kanske de kan slingra sig ur, men det är ju helt riskfritt som kund i alla fall.

Jag försökte köpa den, men när man checkar ut så blir det "Server Error in '/' Application." och felkoder :-(


/Mats
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jo, billigt objektiv. -1291 kr :)
Verkar ju minst sagt underligt med ett så bra erbjudande.

Det är bara att köpa och har man ingått ett avtal så har man, men om det är något fel så kanske de kan slingra sig ur, men det är ju helt riskfritt som kund i alla fall.

Jag försökte köpa den, men när man checkar ut så blir det "Server Error in '/' Application." och felkoder :-(


/Mats
De har öppnat (nu 09:05) så ring istället.
 

torbeno

Aktiv medlem
Hej Torbjörn

9999 stämmer tyvärr inte. Det priset som jag kan se är 11495 kr inkl. moms och det är korrekt.

Så nä, så kul skulle jag inte ha idag. Men ändå ett bra pris :)
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
De har öppnat (nu 09:05) så ring istället.
Hehe, jag blev uppringd av Scandinavian då de sett att jag hade försökt lägga en order. Eller rättare sagt, de hade gått igenom men han undrade om jag verkligen ville ha 4 st ;-).

I alla fall fixade han till det och nu är köpet klart. 9999 kr för A77II med 50/1,4. Kan hämta ut kameran i morgon.

Jag som hade tänkt känna på kameran ordentlict o h sen avvakta lite att den skulle sjunka i pris, men nu blev det såhär istället med grisen i säcken.

/Mats
 

torbeno

Aktiv medlem
Nu visar länken att varan är utgången och inte längre går att beställa, men om man lade ordern då den var uppe så funkade det. Tack för tipset!
Varsågod, jag är inte alls avundsjuk ...
Jag vill ändå känna och klämma på den innan jag köper grisen i säcken så det är som det är.
Ser fram emot en grundlig recension iaf
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Hehe, jag blev uppringd av Scandinavian då de sett att jag hade försökt lägga en order. Eller rättare sagt, de hade gått igenom men han undrade om jag verkligen ville ha 4 st ;-).

I alla fall fixade han till det och nu är köpet klart. 9999 kr för A77II med 50/1,4. Kan hämta ut kameran i morgon.

Jag som hade tänkt känna på kameran ordentlict o h sen avvakta lite att den skulle sjunka i pris, men nu blev det såhär istället med grisen i säcken.

/Mats
Ser fram emot lite bilder, gärna tagna under sämre ljusförhållanden.................
 

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Nya A77 II

Har varit innehavare av kameran sedan 12:00 igår. Kan konstatera att det som förespeglats stämmer.
1 ) Sökaren upplevs som ljusstarkare, och är lättare att handha med glasögonen sittande kvar på näsan.
2) Fokuseringen är mycket vass, och det faktum att man kan begränsa sökområdet gör att mitt gamla underbara Sigma 50 - 500 BIGMA nu blir ett snabbt objektiv, när jag är på spaning efter fiskgjusen över sjön Uttran. Nu ligger den bara och söker på långt avstånd, och glider inte ner på korta sökområdet. - TOPPEN.
3 ) Blixthanteringen. Gamla A :77an blev ju efter senaste firmware 1.07 betydligt bättre än tidigare, men trots det var jag tvungen att ställa blixtens EV-värde i kameran på -2,5 för att få bra exponering. Nya kameran är spot on med normalinställning, och lirar även helt OK med blixten fristående och kamerans blixt som master.

Kan bara konstatera att så här känns allt väldigt bra, och att jag har en mycket vass kamera till hands till min dotters bröllop på lördag.

//Bertil
 

Barkismats

Aktiv medlem
Det där med blixten låter bra. Jag hoppas och tror att Mats Lillnor kommer kunna rapportera om Sony lyckats "hitta tillbaka" så att trådlös blixt fungerar som det gjorde på de äldre modellerna.
 

afe

Aktiv medlem
Jag tror fortfarande inte på A-fattningen (att den kommer överleva så länge alltså), men jag ska testa en A77 II på söndag :)
 

torbeno

Aktiv medlem
Hehe, jag blev uppringd av Scandinavian då de sett att jag hade försökt lägga en order. Eller rättare sagt, de hade gått igenom men han undrade om jag verkligen ville ha 4 st ;-).

I alla fall fixade han till det och nu är köpet klart. 9999 kr för A77II med 50/1,4. Kan hämta ut kameran i morgon.

Jag som hade tänkt känna på kameran ordentlict o h sen avvakta lite att den skulle sjunka i pris, men nu blev det såhär istället med grisen i säcken.

/Mats
Åh, jag sitter här och blir bara surare och surare på mig själv för att jag inte beställde kitet men det blir ju inte bättre för det inte :-(

Har du fått kameran än? Sen om du ångar dig vet var jag finns ;-)
Kastas fortfarande mellan denna och a6000 i min beslutsångest. A6000 med 18-105 mm G 4.0 och sedan komplettera med ett 50 mm? Dessa i-landsproblem ...
 

afe

Aktiv medlem
Åh, jag sitter här och blir bara surare och surare på mig själv för att jag inte beställde kitet men det blir ju inte bättre för det inte :-(

Har du fått kameran än? Sen om du ångar dig vet var jag finns ;-)
Kastas fortfarande mellan denna och a6000 i min beslutsångest. A6000 med 18-105 mm G 4.0 och sedan komplettera med ett 50 mm? Dessa i-landsproblem ...
Filmar du eftersom du vill ha 18-105? Jag skulle tveklöst välja Zeiss 16-70 till min A6000.

Kan ju vara bra att hålla sig från beställningsknappen ibland, tills man sett vad andra tycker om prylarna :)
 

torbeno

Aktiv medlem
Filmar du eftersom du vill ha 18-105? Jag skulle tveklöst välja Zeiss 16-70 till min A6000.

Kan ju vara bra att hålla sig från beställningsknappen ibland, tills man sett vad andra tycker om prylarna :)
Filmar inget nu (den funktionen finns inte på min gamla kamera) men det kan ju bli aktuellt i framtiden.
Såg en bra recension på youtube på den kombon och den ligger bra i pris. och bra "omfång".
Men avråder du så vet du säkert mer än jag (som känner mig mycket villrådig)
 

afe

Aktiv medlem
Jag har inte testat 18-105, men den verkar mest videoinriktat (i och med motorzoomen). 16-70 har jag däremot provat och tyckte var riktigt bra. Jag föredrar lite mer vidvinkel och klarar mig utan de extra 35 millimetrarna i teleläget.
 
ANNONS