Annons

Hdewcameras?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bijoruku

Medlem
Någon som har erfarenhet av hdewcameras.co.uk? Priserna är riktigt billiga... känns som att det finns en hållhake? Hur är det till exempel med tull- och momsavgifter? Och att betala via bank transfer känns ju osäkert?
 

Bijoruku

Medlem
Ja, Hdew ligger i England - samtidigt som det verkar som att deras lager är i Hong Kong. Jag har googlat runt extremt mycket för att få klarhet i om tull och moms kommer att läggas på eller inte. När jag har mejlat HDEW hävdar de att inget sånt kommer att läggas på priset. Därför är jag nyfiken om någon här har erfarenhet av att köpa från dem?
 

hansen

Aktiv medlem
Inga kostnader förutom frakt tillkommer. Betalning via banköverföring fungerade utan problem. Köpte kamera från dem för något år sedan och sparade bortåt 10 000 kr jämfört med svenskt pris.
 

Bijoruku

Medlem
Inga kostnader förutom frakt tillkommer. Betalning via banköverföring fungerade utan problem. Köpte kamera från dem för något år sedan och sparade bortåt 10 000 kr jämfört med svenskt pris.
Ok, ja då ska jag ta och pröva då... Sparar närmare 5000 kr så hoppas på det bästa!
 

Keld

Aktiv medlem
Köpte nyligen ett objektiv från dom. Inga problem utom mina egna svårigheter med banköverföringen:)).
 

Cambo

Aktiv medlem
Som jag ser det så är det ingen större affär för dom som redovisar moms. En 5Dsr går på runt 27´inkl frakt. Det är också otydligt vad dom menar med reparationsgarantin. Rajala tar ca 33´för ett hus och då sker köpet på "hemmaplan" med bla svensk konsumentlagstiftning. All form av cashback tas bort om man nu är sugen på det. Så vinsten kanske inte är så stor som det först ser ut att vara.
 

Prauter

Aktiv medlem
Jag köpte en D750 från dem i November. Valde HDEW eftersom man faktiskt får "manufacturers warranty" därifrån (till skillnad från många andra liknande affärer).

Jag ringde och pratade med dem angående bank transfer och de svarade direkt och var väldigt hjälpsamma. Dock var det tvärnej på att använda mastercard.

Det tillkommer inga kostnader för tull eller moms eftersom det ligger i EU och (brittisk) moms redan är medräknat i priset.


Ett tips om du köper kamera kan vara att be dem skicka en EU-laddare istället för brittisk. Läste någonstans att de byter ut laddaren i förpackningen till UK, men jag mailade dem och bad om EU istället och det var inga problem.
 

Bijoruku

Medlem
Ja, det här med garantin är jag OK med om den är krånglig då eftersom det verkar vara gråimport.



Vad uppstod det för problem för er gällande banköverföringen?
 

Keld

Aktiv medlem
Vad uppstod det för problem för er gällande banköverföringen?
Om det är mej du frågar, så var det inga problem från deras sida, problemen var att jag aldrig gjort en sån transaktion förut, så jag fick göra lite efterforskningar först om hur det går till, så att jag inte skickade ut mina pengar i cyberspace. Sen kostar det ju också, men man får räkna på vad totalen blir o sedan besluta om priset uppväger nackdelarna, som det ändå oftast är när man handlar från utlandet. I mitt fall var valet enkelt, då jag inte hittade objektivet, jag ville ha någon annanstans på inom EU.
 

Bijoruku

Medlem
Om det är mej du frågar, så var det inga problem från deras sida, problemen var att jag aldrig gjort en sån transaktion förut, så jag fick göra lite efterforskningar först om hur det går till, så att jag inte skickade ut mina pengar i cyberspace. Sen kostar det ju också, men man får räkna på vad totalen blir o sedan besluta om priset uppväger nackdelarna, som det ändå oftast är när man handlar från utlandet. I mitt fall var valet enkelt, då jag inte hittade objektivet, jag ville ha någon annanstans på inom EU.
Jaha, ok en summa på 50 kr var det för mig så helt ok isf :)
 

Bijoruku

Medlem
Sista uppdateringen till de som funderar på HDEW: jag hämtade ut mitt paket idag. Allting stämde. De skickade även med EU-laddare som jag hade bett om. Jag kommer def att handla där mer i framtiden.
 
ANNONS