Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hvor sælger I jeres fotos?

Produkter
(logga in för att koppla)

MikkelS

Medlem
Hej Fotosidan-medlemmer,

Jeg skriver på dansk, og hvis det er svært at forstå, må I endelig sige til - for dansk giver ikke meget mening :)

De sidste 5 år har jeg arbejdet som nyhedsjournalist, og jeg er af den upfatning, at nyhedsmedier går glip af en masse gode, velfotograferede og dokumenterede historier. Det gør vi blandt andet, fordi den rette platform til at afsætte den slags ikke eksisterer. Der er altså væsentlige og vedkommende historier, som aldrig bliver fortalt, fordi vi nyhedsmedier aldrig får nys om dem, og fordi aktuelle billeder og videoer aldrig når os. Det vil jeg gerne gøre op med. Derfor håber jeg, at nogle af jer vil fortælle mig lidt om jeres erfaring og ønsker.

Hvilke stocktjenester foretrækker du - og hvad er vigtigt for dig?

Hvad mener du om at fotografere og filme på smartphone?
Det er selvfølgelig meget begrænset, hvad man kan gøre med en smartphone sammenlignet med et DSLR, men indhold trumfer sommetider udtryk.

Overvejer du nogensinde, om dit arbejde kunne have nyhedsværdi - og har du forsøgt at sælge dine billeder/videoer til nyhedsmedier?

Jeg vil være meget taknemmelig for alle svar, fordi jeg er i færd med at lave en web- og smartphonetjeneste, som både professionelle og entusiaster vil nyde at bruge.

Ödmjukt,
Mikkel
 

PeterWem

Aktiv medlem
Hej Peter,

Ja, jeg mener i stil med det. Scoopshot har ændret sig nu og leverer ikke den slags indhold længere - men konceptet minder om. Er det noget, du kunne finde på at bruge?
Jag testade Scoopshot en tid men jag kände att det var lättare att ringa en tidning direkt om man fotograferade en händelse. Scoopshot var säkert bra för Metro.se som använde det flitigt, men för mig som fotograf var det inte lika lockande.
 

MikkelS

Medlem
Jag testade Scoopshot en tid men jag kände att det var lättare att ringa en tidning direkt om man fotograferade en händelse. Scoopshot var säkert bra för Metro.se som använde det flitigt, men för mig som fotograf var det inte lika lockande.
Mange tak fordi du deler din erfaring. Interessant, at du har testet det. Kan du forestille dig noget, som ville have gjort det nemmere/bedre for dig at bruge Scoopshot?

Og brugte du Scoopshot til billeder fra DSLR eller fra Smartphone?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Mange tak fordi du deler din erfaring. Interessant, at du har testet det. Kan du forestille dig noget, som ville have gjort det nemmere/bedre for dig at bruge Scoopshot?

Og brugte du Scoopshot til billeder fra DSLR eller fra Smartphone?
Jag använde Scoopshot med bilder från min DSLR som jag fört över till min smartphone.

En sak man borde ha gjort för fotografen just med Scoopshot hade kunna vara att ha en fast prisbild för t.ex. nyhetsbilder. Säg 900 kr ex moms för att förhindra prisdumpning.
 

MikkelS

Medlem
Jag använde Scoopshot med bilder från min DSLR som jag fört över till min smartphone.

En sak man borde ha gjort för fotografen just med Scoopshot hade kunna vara att ha en fast prisbild för t.ex. nyhetsbilder. Säg 900 kr ex moms för att förhindra prisdumpning.
Ja, det lyder også besværligt at overføre til smartphone og derefter gennem app'en. Hvorfor tog du ikke billeder og video gennem din smartphone?

Og i forhold til pris. Oplevede du det som et stort problem, at fotografer underbød hinanden?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Ja, det lyder også besværligt at overføre til smartphone og derefter gennem app'en. Hvorfor tog du ikke billeder og video gennem din smartphone?

Og i forhold til pris. Oplevede du det som et stort problem, at fotografer underbød hinanden?
Canon 6D med trådlös överföring till telefon. Inte jobbigt alls.

Problemet är att tidningar vill ha allt gratis och att många med smartphones blir glada av att bli publicerade utan att ta betalt.
 

MikkelS

Medlem
Canon 6D med trådlös överföring till telefon. Inte jobbigt alls.

Problemet är att tidningar vill ha allt gratis och att många med smartphones blir glada av att bli publicerade utan att ta betalt.
Arr okay, ja det er nemt nok så.

Så var der nogen, der gav deres billeder væk gratis på Scoopshot? Det troede jeg ikke var muligt.

Ps. jeg skylder dig vist en øl (på mindst 5% for alle din gode svar) :)
 

MarkusFjellsson

Aktiv medlem
Bildbyrå?

Ett alternativ är väl att försöka ansluta sig till en bildbyrå? Fast det gäller ju att bli "antagen", men sedan har man väl hjälp med försäljning och marknadsföring?

Eller har jag fel?
 
ANNONS